Objectiu de la consulta
En lo marc del Plan de Govèrn de la XII Legislatura, l'objectiu de l'Ais 1 (Un país cohesionat amb dreches e oportunitats per totes) vòl potenciar l'egalitat d'oportunitat en un marc d'educacion inclusiva, la proposicion de modificacion normatiua que s'impulsa introdusís la modificacion dels critèris complementaris en lo procediment d'admission dels escolans als centres educatius d'ensenhaments sufragats amb fons publics, e los objectius que preten aténher son:
Garantir lo principi d'egalitat en lo procès d'admission de l'alumnat al sistèma educatiu
favorir una distribucion socialament mai equilibrada de l'alumnat als centres sostenguts amb fons publics
melhorar las dinamicas de mixtura sociala mejançant la preséncia d'alumnat mai divèrs als centres sostenguts amb fons publics
melhorar lo equitat educativa e la coesion sociala
Se considèra que lo critèri "d'aver familiales que son estats d'usatgièrs d'un centre" es contraris al drech de totes d'accedir a l'educacion dins de condicions d'egalitat e dificulta la capacitat de determinadas escòlas per coresponsabilitzar-se de l'escolarizacion e l'integracion de l'alumnat amb besonhs educatius especifics per rasons socioeconomicas o socioculturalas desafavorides que l'art. 43.1.e) De la Lei 12/2009, del 10 de julhet, d'educacion, establís coma un dels principis orientadorsde la prestacion del Servici d'Educacion de Catalonha. Tanben, amb la supression del critèri complementari "malautiá en lo sistèma digestiu, endocrí o metabòlic, compresa la celiaquia" se preten evitar que las familhas l'utilizen de manièra fraudulentaper defugir los centres amb una composicion sociala mai desafavorida e obténer luòc en autras de socialament mai favorits.
De mai, cal prene en compte que lo Defensor de las Personas (Sindic de Grèuges) a destacat los nombroses planhs recebudas de parents d'alumnat que son pas estats admeses en lo centre de preferéncia per comptar amb mens pontuacion per pas dispausar dels critèris complementaris que se pretenon ara modificar, e lo fach que destaque que provòca de situacions d'inegalitat en l'accès a l'educacion e, doncas, contràrias als principis de equitat, coesion e distribucion equilibrada entre totes los centres d'ensenhament de l'alumnat.
Parallèlament, l'eliminacion dels dos supòsitssupausariá la diminucion de la carga administrativa pròpria de la comprovació de donadas allegadas per las familhas per efectuar la baremació e en eliminar de las reclamacions en los procèsses de preinscripcion e matricula aqueles supòsitsse simplificariá notablament lo procès.
Questions per orientar las aportacions:
Considèra que s'es descrich adeqüatament lo problèma? I a d'autres aspèctes que considèra que lor caldriá èsser avalorats per l'Administracion de la Generalitat?
Considèra que i a d'autras alternativas a las prepausadas per corregir lo problèma detectat?
Compartís