We use cookies on our website to improve the performance and content of the site. The cookies enable us to provide a more individual user experience and social media channels.
Cookie settings
We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.
These cookies enable key functionality of the website and help to keep its users secured. They are automatically saved in the browser and cannot be disabled.
Type
Name
Service
Description
Cookie
_session_id
This website
Allows websites to remember user within a website when they move between web pages.
Cookie
decidim-consent
This website
Stores information about the cookies allowed by the user on this website.
Local storage
pwaInstallPromptSeen
This website
Stores status if the progressive web application (PWA) install notification has been already seen by the user.
These cookies allow the website to remember the choices you have made in the past on this website to provide a more personalized experience for the website users.
These cookies are used to measure and analyse the website audience to help improve the website.
These cookies collect information about how you use the website and they can be utilized to provide you more personalized marketing across the different websites you use.
Oooops! Your network is offline. This is a previously cached version of the page you're visiting, perhaps the content is not up to date.
Proposta 1. Seria bo que s’incentivés en el professorat de secundària la incorporació de noves metodologies didàctiques que fossin una alternativa a les classes magistrals, les tasques memorístiques i altres sistemes tradicionals d’ensenyament. Si la universitat, amb un professorat que no titllaríem de renovador, ha aconseguit implantar el “pla Bolonya” amb nous mètodes que parteixen de la implicació dels alumnes , amb una avaluació continuada que valora les competències per sobre la memòria i un aprenentatge a través de recursos en línia que requereixen una actitud activa per part de docents i estudiants, amb mes raó ho poden fer els professors de secundària que tenen un públic més jove i actiu. No podem ensenyar igual que com ens van ensenyar, ni com ho fèiem fa deu, quinze o ens alguns casos trenta anys.
Proposta 2. Com a personal funcionari, el professorat de secundaria hauria de tenir un sistema d'avaluació tant de la docència com de la formació permanent. Resulta incomprensible que no es requereixi a una persona una formació continuada i permanent, tant en el seu camp de coneixement com en els recursos didàctics. La formació continuada i els plans de reciclatge han de suposar un incentiu per al professorat que hi participa i han de ser convenientment valorats econòmicament. Així mateix, han d’existir instruments per a l’avaluació pròpia i externa del professorat en la seva funció docent que permeti autoavaluar-se, comparar entre centres i millorar.
Proposta 3. (Pròpiament aquesta no és una proposta sobre el professorat, sinó sobre els horaris dels centres, però no sé exactament on enviar-la) Caldria revisar els horaris continuats de secundària/batxillerat. La jornada de vuit o dos quarts de vuit fins les tres és excessivament llarga per als alumnes (i diria que també per als professors que donen amb poca esma i interès les darreres hores). Acabar a les tres de la tarda obliga a dinar tard. Massa tard, i conseqüentment, a sopar també tard. Els experts han advertit que no es bo per al creixement adolescent ni tampoc per a als horaris racionals que volem aplicar en altres esferes de la societat. Potser es podria pensar en un horari una mica més llarg amb una pausa curta per dinar.
The piece of text below is a shortened, hashed representation of this content. It's useful to ensure the content hasn't been tampered with, as a single modification would result in a totally different value.
Source:{"body":{"ca":"Proposta 1. Seria bo que s’incentivés en el professorat de secundària la incorporació de noves metodologies didàctiques que fossin una alternativa a les classes magistrals, les tasques memorístiques i altres sistemes tradicionals d’ensenyament. Si la universitat, amb un professorat que no titllaríem de renovador, ha aconseguit implantar el “pla Bolonya” amb nous mètodes que parteixen de la implicació dels alumnes , amb una avaluació continuada que valora les competències per sobre la memòria i un aprenentatge a través de recursos en línia que requereixen una actitud activa per part de docents i estudiants, amb mes raó ho poden fer els professors de secundària que tenen un públic més jove i actiu. No podem ensenyar igual que com ens van ensenyar, ni com ho fèiem fa deu, quinze o ens alguns casos trenta anys.\r\nProposta 2. Com a personal funcionari, el professorat de secundaria hauria de tenir un sistema d'avaluació tant de la docència com de la formació permanent. Resulta incomprensible que no es requereixi a una persona una formació continuada i permanent, tant en el seu camp de coneixement com en els recursos didàctics. La formació continuada i els plans de reciclatge han de suposar un incentiu per al professorat que hi participa i han de ser convenientment valorats econòmicament. Així mateix, han d’existir instruments per a l’avaluació pròpia i externa del professorat en la seva funció docent que permeti autoavaluar-se, comparar entre centres i millorar.\r\nProposta 3. (Pròpiament aquesta no és una proposta sobre el professorat, sinó sobre els horaris dels centres, però no sé exactament on enviar-la) Caldria revisar els horaris continuats de secundària/batxillerat. La jornada de vuit o dos quarts de vuit fins les tres és excessivament llarga per als alumnes (i diria que també per als professors que donen amb poca esma i interès les darreres hores). Acabar a les tres de la tarda obliga a dinar tard. Massa tard, i conseqüentment, a sopar també tard. Els experts han advertit que no es bo per al creixement adolescent ni tampoc per a als horaris racionals que volem aplicar en altres esferes de la societat. Potser es podria pensar en un horari una mica més llarg amb una pausa curta per dinar.\r\n"},"title":{"ca":"El professorat"}}
This fingerprint is calculated using a SHA256 hashing algorithm. In order to replicate it yourself, you can use an MD5 calculator online and copy-paste the source data.
0 comments
Loading comments ...
Add your comment
Sign in with your account or sign up to add your comment.
Loading comments ...