Información sobre las cookies utilizadas en la página web
Utilizamos cookies en nuestro sitio web para mejorar el rendimiento y el contenido del mismo. Las cookies nos permiten ofrecer una experiencia de usuario y unos contenidos más personalizados desde nuestros canales de redes sociales.
" class="part-icon-bars">

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Fase 2 de 2
Fase final 29/11/2017 - 29/11/2017
Fases del proceso

El professorat

25/01/2017 01:00  
Penso que és molt positiu que ens plantegem determinats aspectes relacionats amb el professorat perquè la societat canvia, les famílies canvien, les necessitats dels joves d’avui en dia també, per tant, és necessari un nou perfil professional per a tots aquests canvis. És necessari una formació més enfocada als treball en valors per intentar difondre aquests valors que la societat actual està perdent (respecte, solidaritat...) i també basats en una bona fonamentació psicològica, ja que molts cops em trobo com a tutor de Primària que sóc, que haig de fer de psicòleg per a les famílies i per als propis alumnes perquè estan immersos en situacions i problemes els quals et demanen consell i ajuda. Tanmateix, és important que es vagin formant i informant dels últims avenços, canvis de normativa i nous coneixements, especialment, tecnològics per encaminar a l’alumnat d’aquests docents cap a una educació amb visió de futur. Pel que fa a la formació inicial, crec que hi ha una manca important des de les Universitats en la preparació dels docents com a tutors/es, almenys en l’Educació Primària. En els actuals graus hi ha molts crèdits dedicats a l’ensenyament i aprenentatge de les Ciències Social, Naturals, Matemàtiques, Llengües.... que està molt bé, però des del meu punt de vista, un docent primer a d’ensenyar als seus alumnes ha ser persones, gestionar el grup i els conflictes, ensenyar a aprendre dels errors, adquirir valors i després els ensenyarà la resta de coneixements, aquesta gran tasca la desenvolupen majoritàriament els tutors i les tutores, tot i que també ho haurien de fer els altres mestres d’altres matèries... per aquest motiu, en les Universitats hi ha, de moment, pocs o no hi ha cap crèdit al grau dedicat a aquest àmbit de formació en tutoria. A més a més, una bona preparació en coaching sigui una eina útil per aplicar en el nostre dia a dia amb les famílies. Com a formació permanent és clau anar formant-se en aquelles innovacions pedagògiques i en qualsevol altre formació que en ajudi a ser millor professional. En relació a la carrera docent, l’article proposa un canvi molt radical en relació a la figura del docent, que possiblement, estaríem molt més preparats i amb una experiència prèvia força important abans d’exercir com a docent, i possiblement, faria de filtre de tots aquells que han estudiat educació perquè és una branca fàcil amb unes condicions laborals i econòmiques prou bones... però la quantitat de recursos que s’han d’invertir per fer això possible són moltíssims i no ho veig tan viable. Però sí que veig la necessitat de tenir una mentoria en un i
Número de adhesiones0

Referencia: II-PROP-2017-01-74857

Compartir enlace:

Por favor, pega este código en tu página:

<script src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/74857/embed.js?locale=es"></script>
<noscript><iframe src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/74857/embed.html?locale=es" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentarios más votados

0 a favor (0%)

No se han encontrado comentarios con votos

0 en contra (0%)

No se han encontrado comentarios con votos

Cargando los comentarios ...

Deja tu comentario

Inicia sesión con tu cuenta o regístrate para añadir tu comentario.

Cargando los comentarios ...

Necesitas habilitar todas las cookies para ver este contenido.

Cambiar la configuración de cookies