Information about the cookies used on the website
We use cookies on our website to improve the performance and content of the site. The cookies enable us to provide a more individual user experience and social media channels.
" class="part-icon-bars">

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Phase 2 of 2
Fase final 29/11/2017 - 29/11/2017
Process phases

Arquitectura del sistema educatiu

31/12/2016 01:00  
Plenament d’acord amb els principis d’equitat i inclusió per tal de ser justos i generar una societat sana i constructiva, i també plenament d’acord que l’escola és el marc idoni per afavorir que aquests principis esdevinguin fets a través de l’educació per la convivència i el respecte, així com a través de la coherència de les propostes i les accions del col·lectiu. Voldria posar l’accent en alguns aspectes que impliquen un canvi en el rol del mestre: Es fa referència a l’ educació personalitzada, atenta i respectuosa amb la diversitat, que comporta al mestre formació, reflexió sobre la pràctica, treball amb l’equip de mestres i amb altres agents implicats (famílies, serveis i altres professionals). La personalització de l’educació i el relacionar motivacions i potencials de l’alumnat amb continguts educatius, implica un temps de preparació diferent al d’impartir unes lliçons d’un llibre i demanar resoldre determinats exercicis. Es fa referència al treball amb xarxa amb l’entorn. Tots els nens i nenes van a l'escola. Si l'equip de mestres els ajudem a descobrir l'entorn més "educatiu" i els incentivem perquè en facin ús en el seu temps lliure amb les seves famílies, més nens i nenes i més famílies s'ho faran seu. Aquesta idea ha estat implementada amb el nom d'universitat de +educació en el districte de Sant Andreu, inspirada en “children’s university “ Així doncs, el rol del mestre canvia i el debat sobre el temps lectiu s’obra a noves consideracions. Referint-nos a l’educació infantil i primària sobretot, és molt important que la mestra o mestre referent comparteixin tot el temps lectiu amb l’alumnat, per tal de poder formar part del grup, tenir una visió globalitzada i no parcel·lada en matèries o assignatures i poder tutoritzar l’alumnat. Tanmateix, també és important un temps de qualitat per preparar les sessions lectives i fer-ho amb l’equip, en el marc de la reflexió sobre la pràctica i la formació, així com el temps per treballar amb altres agents i serveis. Per tot plegat m’agradaria compartir el plantejament d’una jornada matinal lectiva, que ja no es planteja per matèries sinó per projectes globalitzats o propostes de treball personalitzades, i un temps suficient de permanència al centre de l’equip de mestres de temps no lectiu més enllà de les 5 hores que contempla la normativa actual i són del tot insuficients. D’altra banda plantejo en el mateix marc de l’educació a temps complert, una proposta més oberta de les activitats extraescolars, que no haurien d’estar inscrites a cadascun dels centres educatius, sinó ser com
Endorsements count0

Reference: II-PROP-2016-12-75089

Share link:

Please paste this code in your page:

<script src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/75089/embed.js?locale=en"></script>
<noscript><iframe src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/75089/embed.html?locale=en" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Most voted comments

0 in favor (0%)

No comments with votes found

0 against (0%)

No comments with votes found

0 comments

Loading comments ...

Add your comment

Sign in with your account or sign up to add your comment.

Loading comments ...

You need to enable all cookies in order to see this content.

Change cookie settings