We use cookies on our website to improve the performance and content of the site. The cookies enable us to provide a more individual user experience and social media channels.
Cookie settings
We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.
These cookies enable key functionality of the website and help to keep its users secured. They are automatically saved in the browser and cannot be disabled.
Type
Name
Service
Description
Cookie
_session_id
This website
Allows websites to remember user within a website when they move between web pages.
Cookie
decidim-consent
This website
Stores information about the cookies allowed by the user on this website.
Local storage
pwaInstallPromptSeen
This website
Stores status if the progressive web application (PWA) install notification has been already seen by the user.
These cookies allow the website to remember the choices you have made in the past on this website to provide a more personalized experience for the website users.
These cookies are used to measure and analyse the website audience to help improve the website.
These cookies collect information about how you use the website and they can be utilized to provide you more personalized marketing across the different websites you use.
Oooops! Your network is offline. This is a previously cached version of the page you're visiting, perhaps the content is not up to date.
Vull puntualitzar i proposar.
PUNTUALITZACIONS
- No hi ha etapes ni reptes nous per als nens. Sempre han estat cadells humans amb un món per entendre, en cada època un de diferent. El genoma humà no ha canviat tant des de les piràmides. El problema el tenim els adults a reordenar les idees, no ells.
- Fins i tot els que parlem més d'autonomia de l'alumne tendim a considerar-lo objecte d'estudi i carn de didàctica que autèntic subjecte amb motivacions i energia pròpia. En obsedim sobre com "manejar-lo".
- L'autèntica qüestió és com posem a la seva disposició (la dels nens) explicacions planes, directes i honestes sobre tot el que sabem del món i els punts de vista diversos i creatius que tenim. I els mitjans per exercitar-se en les habilitats que en cada moment siguin pertinents.
PROPOSTES
- Considerar els llibres de text inadequats fins a etapes que signifiquin ja opcions professionals, és a dir, formacions professionals (de les que el batxillerar n'és una branca). No és honest fer opositar els nens des de la primària.
- Crear un model nou d'edició escolar basat en produir infinitat de llibres de divulgació interessants i provocadors per a cada edat; llibres breus, narrats (no ficció) escrits per autors apassionats del saber i a partir dels quals cada alumne tingui arguments propis en un diàleg dirigit pel mestre.
- Naturalitzar la lectura i el diàleg com a únics mètodes per entendre el món, el que en dèiem "estudiar". En l'educació obligatòria no podem marcar TOT el que els nens han de saber. No ho complim ni nosaltres. Ser autènticament autònom i subjecte vol dir que t'apropes al coneixement del món amb estil propi i en constant confrontació amb la "visió" dels altres. Només així s'assoleix un coneixement significatiu. El mestre és el representant de la generació adulta que aporta estructura i experiència, acompanyament i guia, no pas tots els coneixements (independentment que com més en tingui, millor).
- Tota la Societat en forma d'autors, editors, consells escolars, inspectors i famílies han de possibilitar aquesta recerca del món natural en què hauria de consistir l'educació. Escrivint, dissenyant llibres, artilugis, jocs, metàfores del món que permetin la jove generació a fer-se amb el comandament i a sentir-se part d'una Humanitat que potser ells aconsegueixin que existeixi.
- Dedicar els aproximadament 500 milions d'euros anuals que es despenen en llibres fungibles, a convertir les escoles en veritables centres de cultura infantil i juvenil, plens de llibres, làmines, esquemes, tutorials, que sigui permanent i acabant amb el mercadeig dels mesos de setembre.
- Reformar les escoles
The piece of text below is a shortened, hashed representation of this content. It's useful to ensure the content hasn't been tampered with, as a single modification would result in a totally different value.
Source:{"body":{"ca":"Vull puntualitzar i proposar.\r\nPUNTUALITZACIONS\r\n- No hi ha etapes ni reptes nous per als nens. Sempre han estat cadells humans amb un món per entendre, en cada època un de diferent. El genoma humà no ha canviat tant des de les piràmides. El problema el tenim els adults a reordenar les idees, no ells.\r\n- Fins i tot els que parlem més d'autonomia de l'alumne tendim a considerar-lo objecte d'estudi i carn de didàctica que autèntic subjecte amb motivacions i energia pròpia. En obsedim sobre com \"manejar-lo\".\r\n- L'autèntica qüestió és com posem a la seva disposició (la dels nens) explicacions planes, directes i honestes sobre tot el que sabem del món i els punts de vista diversos i creatius que tenim. I els mitjans per exercitar-se en les habilitats que en cada moment siguin pertinents.\r\nPROPOSTES\r\n- Considerar els llibres de text inadequats fins a etapes que signifiquin ja opcions professionals, és a dir, formacions professionals (de les que el batxillerar n'és una branca). No és honest fer opositar els nens des de la primària.\r\n- Crear un model nou d'edició escolar basat en produir infinitat de llibres de divulgació interessants i provocadors per a cada edat; llibres breus, narrats (no ficció) escrits per autors apassionats del saber i a partir dels quals cada alumne tingui arguments propis en un diàleg dirigit pel mestre.\r\n- Naturalitzar la lectura i el diàleg com a únics mètodes per entendre el món, el que en dèiem \"estudiar\". En l'educació obligatòria no podem marcar TOT el que els nens han de saber. No ho complim ni nosaltres. Ser autènticament autònom i subjecte vol dir que t'apropes al coneixement del món amb estil propi i en constant confrontació amb la \"visió\" dels altres. Només així s'assoleix un coneixement significatiu. El mestre és el representant de la generació adulta que aporta estructura i experiència, acompanyament i guia, no pas tots els coneixements (independentment que com més en tingui, millor).\r\n- Tota la Societat en forma d'autors, editors, consells escolars, inspectors i famílies han de possibilitar aquesta recerca del món natural en què hauria de consistir l'educació. Escrivint, dissenyant llibres, artilugis, jocs, metàfores del món que permetin la jove generació a fer-se amb el comandament i a sentir-se part d'una Humanitat que potser ells aconsegueixin que existeixi.\r\n- Dedicar els aproximadament 500 milions d'euros anuals que es despenen en llibres fungibles, a convertir les escoles en veritables centres de cultura infantil i juvenil, plens de llibres, làmines, esquemes, tutorials, que sigui permanent i acabant amb el mercadeig dels mesos de setembre.\r\n- Reformar les escoles"},"title":{"ca":"L'alumnat"}}
This fingerprint is calculated using a SHA256 hashing algorithm. In order to replicate it yourself, you can use an MD5 calculator online and copy-paste the source data.
0 comments
Loading comments ...
Add your comment
Sign in with your account or sign up to add your comment.
Loading comments ...