We use cookies on our website to improve the performance and content of the site. The cookies enable us to provide a more individual user experience and social media channels.
Cookie settings
We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.
These cookies enable key functionality of the website and help to keep its users secured. They are automatically saved in the browser and cannot be disabled.
Type
Name
Service
Description
Cookie
_session_id
This website
Allows websites to remember user within a website when they move between web pages.
Cookie
decidim-consent
This website
Stores information about the cookies allowed by the user on this website.
Local storage
pwaInstallPromptSeen
This website
Stores status if the progressive web application (PWA) install notification has been already seen by the user.
These cookies allow the website to remember the choices you have made in the past on this website to provide a more personalized experience for the website users.
These cookies are used to measure and analyse the website audience to help improve the website.
These cookies collect information about how you use the website and they can be utilized to provide you more personalized marketing across the different websites you use.
Oooops! Your network is offline. This is a previously cached version of the page you're visiting, perhaps the content is not up to date.
Benvolguts companys i companyes, sóc Robert Cid, mestre d’Educació Primària en menció d’atenció a la diversitat i màster en Psicopedagogia. Penso que aquest debat sobre el futur de Catalunya és una activitat molt important on “la gent del carrer” i els que vivim la realitat dia a dia –els i les mestres i altres professionals- tenim l’oportunitat de compartir opinions, però el més important, fer propostes de millora en aquelles coses que és necessari canviar, ja que si només debatem i no proposem, pot ser no arribem a cap conclusió en comú, per tant, intentaré combinar reflexió i propostes.
Vivim en un món, a part de canviant, amb molta desigualtat i amb una qualitat en molta àmbits (educatiu, sanitari, laboral...) que es subjecta amb agulles d’estendre la roba. Trobem en moltes ciutat, barris “gueto” i escoles que s’han convertit amb el mateix, trobem escoles amb aules molt massificades d’alumnes, tan públiques, concertades o privades, per tant, podem veure l’origen, en part, de la poca equitat i qualitat de l’educació. Penso que són necessàries polítiques socials on els ajuntaments eviten la creació d’aquests guetos dins de les pròpies ciutats i, per tant, escoles amb alts nivells d’immigració. Si volem aconseguir més qualitat, penso que és necessari que treballem per buscar-la, és molt fàcil parlar de què treballem en escoles amb una educació de poca qualitat, però llavors em ve a la ment la pregunta, la qual ens hauríem de fer tothom: i jo faig quelcom per oferir més qualitat al meu centro o sóc dels qui a les 17:00 quan sona el timbre marxo cap a casa? En aquest sentit penso que calen més recursos per part del Departament, però també professionals en ganes d’utilitzar-los correctament i motivats en treballar per fer-ho així, ja que, de vegades, he observat en centres docents amb poca motivació; tanmateix pot ser una proposta formar professionals que vagin als centres a ensenyar-nos a com oferir una educació de qualitat perquè aquest no ha sigut un tema d’ensenyament a les Universitat actualment ni a cap altre lloc i ho puc dir perquè només fa dos anys que vaig acabar la carrera. I penso que això també va relacionat amb la inclusivitat, és necessari un canvi de mentalitat en la societat en general; apliquem campanyes per ser una societat més respectuosa, inclusiva, solidària, etc.
Per al tractament del plurilingüisme opino que moltes escoles catalanes han fet i estan fent una molt bona feina en aquesta matèria, impartint assignatures com Medi o Matemàtiques en Anglès o aplicant projectes com el GEP. Crec que és necessari continuar treballant per aquest camí i de
The piece of text below is a shortened, hashed representation of this content. It's useful to ensure the content hasn't been tampered with, as a single modification would result in a totally different value.
Source:{"body":{"ca":"Benvolguts companys i companyes, sóc Robert Cid, mestre d’Educació Primària en menció d’atenció a la diversitat i màster en Psicopedagogia. Penso que aquest debat sobre el futur de Catalunya és una activitat molt important on “la gent del carrer” i els que vivim la realitat dia a dia –els i les mestres i altres professionals- tenim l’oportunitat de compartir opinions, però el més important, fer propostes de millora en aquelles coses que és necessari canviar, ja que si només debatem i no proposem, pot ser no arribem a cap conclusió en comú, per tant, intentaré combinar reflexió i propostes. \r\n\r\nVivim en un món, a part de canviant, amb molta desigualtat i amb una qualitat en molta àmbits (educatiu, sanitari, laboral...) que es subjecta amb agulles d’estendre la roba. Trobem en moltes ciutat, barris “gueto” i escoles que s’han convertit amb el mateix, trobem escoles amb aules molt massificades d’alumnes, tan públiques, concertades o privades, per tant, podem veure l’origen, en part, de la poca equitat i qualitat de l’educació. Penso que són necessàries polítiques socials on els ajuntaments eviten la creació d’aquests guetos dins de les pròpies ciutats i, per tant, escoles amb alts nivells d’immigració. Si volem aconseguir més qualitat, penso que és necessari que treballem per buscar-la, és molt fàcil parlar de què treballem en escoles amb una educació de poca qualitat, però llavors em ve a la ment la pregunta, la qual ens hauríem de fer tothom: i jo faig quelcom per oferir més qualitat al meu centro o sóc dels qui a les 17:00 quan sona el timbre marxo cap a casa? En aquest sentit penso que calen més recursos per part del Departament, però també professionals en ganes d’utilitzar-los correctament i motivats en treballar per fer-ho així, ja que, de vegades, he observat en centres docents amb poca motivació; tanmateix pot ser una proposta formar professionals que vagin als centres a ensenyar-nos a com oferir una educació de qualitat perquè aquest no ha sigut un tema d’ensenyament a les Universitat actualment ni a cap altre lloc i ho puc dir perquè només fa dos anys que vaig acabar la carrera. I penso que això també va relacionat amb la inclusivitat, és necessari un canvi de mentalitat en la societat en general; apliquem campanyes per ser una societat més respectuosa, inclusiva, solidària, etc. \r\n\r\nPer al tractament del plurilingüisme opino que moltes escoles catalanes han fet i estan fent una molt bona feina en aquesta matèria, impartint assignatures com Medi o Matemàtiques en Anglès o aplicant projectes com el GEP. Crec que és necessari continuar treballant per aquest camí i de "},"title":{"ca":"Els pilars del sistema educatiu"}}
This fingerprint is calculated using a SHA256 hashing algorithm. In order to replicate it yourself, you can use an MD5 calculator online and copy-paste the source data.
0 comments
Loading comments ...
Add your comment
Sign in with your account or sign up to add your comment.
Loading comments ...