Information about the cookies used on the website
We use cookies on our website to improve the performance and content of the site. The cookies enable us to provide a more individual user experience and social media channels.
" class="part-icon-bars">

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Phase 2 of 2
Fase final 29/11/2017 - 29/11/2017
Process phases

Els pilars del sistema educatiu

25/01/2017 01:00  
Benvolguts companys i companyes, sóc Robert Cid, mestre d’Educació Primària en menció d’atenció a la diversitat i màster en Psicopedagogia. Penso que aquest debat sobre el futur de Catalunya és una activitat molt important on “la gent del carrer” i els que vivim la realitat dia a dia –els i les mestres i altres professionals- tenim l’oportunitat de compartir opinions, però el més important, fer propostes de millora en aquelles coses que és necessari canviar, ja que si només debatem i no proposem, pot ser no arribem a cap conclusió en comú, per tant, intentaré combinar reflexió i propostes. Vivim en un món, a part de canviant, amb molta desigualtat i amb una qualitat en molta àmbits (educatiu, sanitari, laboral...) que es subjecta amb agulles d’estendre la roba. Trobem en moltes ciutat, barris “gueto” i escoles que s’han convertit amb el mateix, trobem escoles amb aules molt massificades d’alumnes, tan públiques, concertades o privades, per tant, podem veure l’origen, en part, de la poca equitat i qualitat de l’educació. Penso que són necessàries polítiques socials on els ajuntaments eviten la creació d’aquests guetos dins de les pròpies ciutats i, per tant, escoles amb alts nivells d’immigració. Si volem aconseguir més qualitat, penso que és necessari que treballem per buscar-la, és molt fàcil parlar de què treballem en escoles amb una educació de poca qualitat, però llavors em ve a la ment la pregunta, la qual ens hauríem de fer tothom: i jo faig quelcom per oferir més qualitat al meu centro o sóc dels qui a les 17:00 quan sona el timbre marxo cap a casa? En aquest sentit penso que calen més recursos per part del Departament, però també professionals en ganes d’utilitzar-los correctament i motivats en treballar per fer-ho així, ja que, de vegades, he observat en centres docents amb poca motivació; tanmateix pot ser una proposta formar professionals que vagin als centres a ensenyar-nos a com oferir una educació de qualitat perquè aquest no ha sigut un tema d’ensenyament a les Universitat actualment ni a cap altre lloc i ho puc dir perquè només fa dos anys que vaig acabar la carrera. I penso que això també va relacionat amb la inclusivitat, és necessari un canvi de mentalitat en la societat en general; apliquem campanyes per ser una societat més respectuosa, inclusiva, solidària, etc. Per al tractament del plurilingüisme opino que moltes escoles catalanes han fet i estan fent una molt bona feina en aquesta matèria, impartint assignatures com Medi o Matemàtiques en Anglès o aplicant projectes com el GEP. Crec que és necessari continuar treballant per aquest camí i de
Endorsements count0

Reference: II-PROP-2017-01-75157

Share link:

Please paste this code in your page:

<script src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/75157/embed.js?locale=en"></script>
<noscript><iframe src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/75157/embed.html?locale=en" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Most voted comments

0 in favor (0%)

No comments with votes found

0 against (0%)

No comments with votes found

0 comments

Loading comments ...

Add your comment

Sign in with your account or sign up to add your comment.

Loading comments ...

You need to enable all cookies in order to see this content.

Change cookie settings