We use cookies on our website to improve the performance and content of the site. The cookies enable us to provide a more individual user experience and social media channels.
Cookie settings
We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.
These cookies enable key functionality of the website and help to keep its users secured. They are automatically saved in the browser and cannot be disabled.
Type
Name
Service
Description
Cookie
_session_id
This website
Allows websites to remember user within a website when they move between web pages.
Cookie
decidim-consent
This website
Stores information about the cookies allowed by the user on this website.
Local storage
pwaInstallPromptSeen
This website
Stores status if the progressive web application (PWA) install notification has been already seen by the user.
These cookies allow the website to remember the choices you have made in the past on this website to provide a more personalized experience for the website users.
These cookies are used to measure and analyse the website audience to help improve the website.
These cookies collect information about how you use the website and they can be utilized to provide you more personalized marketing across the different websites you use.
Oooops! Your network is offline. This is a previously cached version of the page you're visiting, perhaps the content is not up to date.
El meu nom és Maria Andreu i em dedico a la pedagogia musical. El meu camp de recerca és com ajuda l'educació musical en l'adquisició de les competencies bàsiques.
La meva reflexió va en el sentit de que quan parlem de pilars de l'educació no ens podem deixar l'educació artística. És a través de l'art i de la cultura que es forma la nostra societat. En concret parlaré de l'educació musical, donat que és el me camp de competència.
Com ja s'ha comentat el nostre sistema educatiu ha de ser de qualitat i per a tots. Donat que la música forma part de les nostres vides i ens defineix com a societat i que cada cultura té el seu propi univers sonor i no podem imaginar una cultura sense la seva música, amb la música, a l'ensenyament, podem treballar tots els aspectes que considerem pilars de l'educació d'una manera natural: l'equitat, ja que tots podem fer música; la inclusiviitat, ja que cada ú pot fer-la al seu nivell i tots som necessaris per al resultat final i la interculturalitat, ja que a través de la música coneixem diferents cultures i religions i cadascú pot aportar la seva cultura donant a conèixer la pròpia música. Amb la música treballem aspectes tant importants en educació com són la transversalitat, la cohesió, l'aprendre a aprendre, l'autoconeixement, l'atenció, el respecte...
En alguna aportació a aquest debat s'ha parlat de la importancia de les emocions en l'educació. La música fa aflorar les emocions individuals i les col·lectives, ens fa vibrar junts, i ens ajuda a expressar el que sentim i el que volem dir. Quan cantem respirem junts i fer música junts significa escoltar-se uns als altres.
En concret, a través de l'educació musical es treballa competencialment i s'avança en l'adquisició de totes les competències bàsiques. Es forma a la persona en la seva integritat. S'ajuda a créixer com a individuo i com a èsser social. En aquest sentit cal referenciar les recomenacions del Consell d'Europa de 1981, sobre l'educació musical per a tots i el Full de ruta per a l'Educació Artística de la Conferència Mundial de l'ONU a Lisboa el 2006, sobre l'Educació Artística: construir capacitats creatives per al segle XXI. Catalunya no pot quedar fora d'aquestes recomenacions, i si volem una educació equitativa i de qualitat no podem deixar fora un aspecte tant important de la persona com és l'artística i cultural.
The piece of text below is a shortened, hashed representation of this content. It's useful to ensure the content hasn't been tampered with, as a single modification would result in a totally different value.
Source:{"body":{"ca":"El meu nom és Maria Andreu i em dedico a la pedagogia musical. El meu camp de recerca és com ajuda l'educació musical en l'adquisició de les competencies bàsiques. \r\nLa meva reflexió va en el sentit de que quan parlem de pilars de l'educació no ens podem deixar l'educació artística. És a través de l'art i de la cultura que es forma la nostra societat. En concret parlaré de l'educació musical, donat que és el me camp de competència.\r\nCom ja s'ha comentat el nostre sistema educatiu ha de ser de qualitat i per a tots. Donat que la música forma part de les nostres vides i ens defineix com a societat i que cada cultura té el seu propi univers sonor i no podem imaginar una cultura sense la seva música, amb la música, a l'ensenyament, podem treballar tots els aspectes que considerem pilars de l'educació d'una manera natural: l'equitat, ja que tots podem fer música; la inclusiviitat, ja que cada ú pot fer-la al seu nivell i tots som necessaris per al resultat final i la interculturalitat, ja que a través de la música coneixem diferents cultures i religions i cadascú pot aportar la seva cultura donant a conèixer la pròpia música. Amb la música treballem aspectes tant importants en educació com són la transversalitat, la cohesió, l'aprendre a aprendre, l'autoconeixement, l'atenció, el respecte... \r\nEn alguna aportació a aquest debat s'ha parlat de la importancia de les emocions en l'educació. La música fa aflorar les emocions individuals i les col·lectives, ens fa vibrar junts, i ens ajuda a expressar el que sentim i el que volem dir. Quan cantem respirem junts i fer música junts significa escoltar-se uns als altres.\r\nEn concret, a través de l'educació musical es treballa competencialment i s'avança en l'adquisició de totes les competències bàsiques. Es forma a la persona en la seva integritat. S'ajuda a créixer com a individuo i com a èsser social. En aquest sentit cal referenciar les recomenacions del Consell d'Europa de 1981, sobre l'educació musical per a tots i el Full de ruta per a l'Educació Artística de la Conferència Mundial de l'ONU a Lisboa el 2006, sobre l'Educació Artística: construir capacitats creatives per al segle XXI. Catalunya no pot quedar fora d'aquestes recomenacions, i si volem una educació equitativa i de qualitat no podem deixar fora un aspecte tant important de la persona com és l'artística i cultural. "},"title":{"ca":"Els pilars del sistema educatiu"}}
This fingerprint is calculated using a SHA256 hashing algorithm. In order to replicate it yourself, you can use an MD5 calculator online and copy-paste the source data.
0 comments
Loading comments ...
Add your comment
Sign in with your account or sign up to add your comment.
Loading comments ...