Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web
Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.
" class="part-icon-bars">

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Fase 2 de 2
Fase final 29/11/2017 - 29/11/2017
Veure les fases

Els pilars del sistema educatiu

29/12/2016 01:00  
El meu nom és Maria Andreu i em dedico a la pedagogia musical. El meu camp de recerca és com ajuda l'educació musical en l'adquisició de les competencies bàsiques. La meva reflexió va en el sentit de que quan parlem de pilars de l'educació no ens podem deixar l'educació artística. És a través de l'art i de la cultura que es forma la nostra societat. En concret parlaré de l'educació musical, donat que és el me camp de competència. Com ja s'ha comentat el nostre sistema educatiu ha de ser de qualitat i per a tots. Donat que la música forma part de les nostres vides i ens defineix com a societat i que cada cultura té el seu propi univers sonor i no podem imaginar una cultura sense la seva música, amb la música, a l'ensenyament, podem treballar tots els aspectes que considerem pilars de l'educació d'una manera natural: l'equitat, ja que tots podem fer música; la inclusiviitat, ja que cada ú pot fer-la al seu nivell i tots som necessaris per al resultat final i la interculturalitat, ja que a través de la música coneixem diferents cultures i religions i cadascú pot aportar la seva cultura donant a conèixer la pròpia música. Amb la música treballem aspectes tant importants en educació com són la transversalitat, la cohesió, l'aprendre a aprendre, l'autoconeixement, l'atenció, el respecte... En alguna aportació a aquest debat s'ha parlat de la importancia de les emocions en l'educació. La música fa aflorar les emocions individuals i les col·lectives, ens fa vibrar junts, i ens ajuda a expressar el que sentim i el que volem dir. Quan cantem respirem junts i fer música junts significa escoltar-se uns als altres. En concret, a través de l'educació musical es treballa competencialment i s'avança en l'adquisició de totes les competències bàsiques. Es forma a la persona en la seva integritat. S'ajuda a créixer com a individuo i com a èsser social. En aquest sentit cal referenciar les recomenacions del Consell d'Europa de 1981, sobre l'educació musical per a tots i el Full de ruta per a l'Educació Artística de la Conferència Mundial de l'ONU a Lisboa el 2006, sobre l'Educació Artística: construir capacitats creatives per al segle XXI. Catalunya no pot quedar fora d'aquestes recomenacions, i si volem una educació equitativa i de qualitat no podem deixar fora un aspecte tant important de la persona com és l'artística i cultural.
Número d'adhesions0

Referència: II-PROP-2016-12-75181

Compartís eth ligam:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/75181/embed.js?locale=oc"></script>
<noscript><iframe src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/75181/embed.html?locale=oc" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0%)

Cap comentari amb vots

Carregant els comentaris ...

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...

Cal que habilitis totes les galetes per veure aquest contingut.

Canviar la configuració de les galetes