Información sobre las cookies utilizadas en la página web
Utilizamos cookies en nuestro sitio web para mejorar el rendimiento y el contenido del mismo. Las cookies nos permiten ofrecer una experiencia de usuario y unos contenidos más personalizados desde nuestros canales de redes sociales.
Configuración de cookies
Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.
Estas cookies permiten la funcionalidad clave del sitio web y ayudan a mantener a sus usuarias seguras. Se guardan automáticamente en el navegador y no se pueden desactivar.
Tipo
Nombre
Servicio
Descripción
Cookie
_session_id
Esta página web
Permite a los sitios web recordar a la usuaria dentro de un sitio web cuando se mueve entre páginas web.
Cookie
decidim-consent
Esta página web
Almacena información sobre las cookies permitidas por la usuaria en esta página web.
Almacenamiento local
pwaInstallPromptSeen
Esta página web
Guarda el estado si la notificación de instalación de la aplicación web progresiva (PWA) ya ha sido vista por la usuaria.
Estas cookies permiten que el sitio web recuerde las opciones que se han elegido en el pasado en este sitio web para proporcionar una experiencia más personalizada a las usuarias.
Estas cookies se utilizan para medir y analizar la audiencia del sitio web para ayudar a mejorarlo.
Estas cookies recopilan información sobre cómo utilizas el sitio web y se pueden utilizar para proporcionarte un servicio más personalizado en los diferentes espacios en los que participas.
¡Ups! Tu red está desconectada. Esta es una versión en caché de la página que estás visitando, quizás el contenido no está actualizado.
Els centres educatius no són prou autònoms i ser autònom no només significa escollir la plantilla de professors, també significa el grau d'afinitat educativa entre els centres i les famílies, el finançament intern i el grau d'autonomia curricular que es tingui. Però l'autonomia també pot xocar amb el principi d'equitat gràcies al finançament extra, el que no prové dels organismes públics, sinó de les famílies.
L'autonomia, com ve es diu a la ponència, requereix de l'emergència de projectes educatius alternatius i diversos però aquests es topen amb varis problemes. Un és la quasi impossibilitat de les famílies d'escollir centre públic segons el projecte i ideologia de centre, sinó que bàsicament han d'escollir-lo per proximitat i l'avinentesa educativa entre famílies i escola és una clau de l'èxit educatiu. Els pares potser haurien de poder escollir un centre també segons el projecte educatiu que aquest té i els centres potser també haurien de poder prioritzar l'entrada de famílies segons el grau expectatives o d'afinitat educativa d'uns i d'altres. Naturalment, això pot representar un perill i es pot convertir en una eina de selecció discriminatòria d'escola o famílies, de manera que aquesta selecció només s'hauria de poder fer dins de l'àrea educativa que correspongui a cada família.
A la ponència no es parla d'un gran greuge de desigualtat de recursos que comporta la quota de l'AMPA. Les AMPA tenen llibertat de demanar una quota anual a les famílies que acaba sent molt variable. No cal dir que no és la mateixa recaptació la que s'obté en un centre públic o concertat d'un barri benestant, en el que hi ha un nivell d'atur baix i les famílies tenen uns ingressos econòmics alts, a les d'una AMPA que es troba en una zona socialment deprimida, amb un perfil de famílies de nivell socioeconòmic baix, amb atur i altres problemes econòmics. Tampoc és el mateix el grau d'implicació, de creació de projectes i de cooperació amb el centre educatiu, entre famílies amb un nivell cultural més alt, amb horaris més conciliadors i amb un coneixement òptim del sistema educatiu, que el de famílies que viuen molt al marge del món educatiu i que no disposen de les eines personals, ni del temps per poder participar més activament en el centre dels seus fills.
Centrant-nos amb les quotes d'AMPA, amb els diners recaptats es poden oferir un seguit de serveis i recursos personals i materials en els centres, que són molt dispars. Moltes AMPA compren ordinadors, tauletes (tablets), mini ordinadors, llibres, mobiliari, pantalles, etc.; també paguen obres de millora als gimnasos, a les bibliot
La siguiente cadena de texto es una representación abreviada y hashed de este contenido. Es útil para garantizar que el contenido no haya sido alterado, ya que una única modificación daría lugar a un valor totalmente diferente.
Origen:{"body":{"ca":"\r\nEls centres educatius no són prou autònoms i ser autònom no només significa escollir la plantilla de professors, també significa el grau d'afinitat educativa entre els centres i les famílies, el finançament intern i el grau d'autonomia curricular que es tingui. Però l'autonomia també pot xocar amb el principi d'equitat gràcies al finançament extra, el que no prové dels organismes públics, sinó de les famílies. \r\n\r\nL'autonomia, com ve es diu a la ponència, requereix de l'emergència de projectes educatius alternatius i diversos però aquests es topen amb varis problemes. Un és la quasi impossibilitat de les famílies d'escollir centre públic segons el projecte i ideologia de centre, sinó que bàsicament han d'escollir-lo per proximitat i l'avinentesa educativa entre famílies i escola és una clau de l'èxit educatiu. Els pares potser haurien de poder escollir un centre també segons el projecte educatiu que aquest té i els centres potser també haurien de poder prioritzar l'entrada de famílies segons el grau expectatives o d'afinitat educativa d'uns i d'altres. Naturalment, això pot representar un perill i es pot convertir en una eina de selecció discriminatòria d'escola o famílies, de manera que aquesta selecció només s'hauria de poder fer dins de l'àrea educativa que correspongui a cada família. \r\n\r\nA la ponència no es parla d'un gran greuge de desigualtat de recursos que comporta la quota de l'AMPA. Les AMPA tenen llibertat de demanar una quota anual a les famílies que acaba sent molt variable. No cal dir que no és la mateixa recaptació la que s'obté en un centre públic o concertat d'un barri benestant, en el que hi ha un nivell d'atur baix i les famílies tenen uns ingressos econòmics alts, a les d'una AMPA que es troba en una zona socialment deprimida, amb un perfil de famílies de nivell socioeconòmic baix, amb atur i altres problemes econòmics. Tampoc és el mateix el grau d'implicació, de creació de projectes i de cooperació amb el centre educatiu, entre famílies amb un nivell cultural més alt, amb horaris més conciliadors i amb un coneixement òptim del sistema educatiu, que el de famílies que viuen molt al marge del món educatiu i que no disposen de les eines personals, ni del temps per poder participar més activament en el centre dels seus fills. \r\n\r\nCentrant-nos amb les quotes d'AMPA, amb els diners recaptats es poden oferir un seguit de serveis i recursos personals i materials en els centres, que són molt dispars. Moltes AMPA compren ordinadors, tauletes (tablets), mini ordinadors, llibres, mobiliari, pantalles, etc.; també paguen obres de millora als gimnasos, a les bibliot"},"title":{"ca":"Centre educatiu"}}
Esta huella digital se calcula utilizando un algoritmo hash SHA256. Para poder replicarlo tú mismo, puedes usar una Calculadora MD5 en línea y copiar y pegar los datos de origen.
0 comentarios
Cargando los comentarios ...
Deja tu comentario
Inicia sesión con tu cuenta o regístrate para añadir tu comentario.
Cargando los comentarios ...