Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web
Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.
" class="part-icon-bars">

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Fase 2 de 2
Fase final 29/11/2017 - 29/11/2017
Fases del procés

Centre educatiu

08/02/2017 01:00  
Entre els aspectes que tracta aquesta ponència destacaria com a més rellevant la idea d'un director o un equip directiu competent que compleixi les funcions que li corresponen per a aconseguir la millora de la qualitat dels centres educatius. Per a aconseguir-ho, no qualsevol persona pot ocupar aquest càrrec. Ha d'haver-hi un procés de selecció de les persones més aptes. Un bon líder ha de tenir certes qualitats que li permetin dur a terme les funcions del càrrec. Ha d'estar qualificat, no només amb la formació necessària, sinó també ha de tenir unes aptituds personals per a estar al capdavant d'un centre educatiu. Fins i tot, hauria de tenir algun tipus d'estudi o experiència en gestió. Tres elements per desenvolupar líders de centres eficients són: 1- Aconseguir als docents apropiats per exercir-se com a directors: Els sistemes han de seleccionar a les persones adequades, per això primer s'incentiva els millors docents perquè es postulin per a llocs de lideratge i després es seleccionen els millors. Una vegada acomplert aquest element, caldria passar al següent. 2-Desenvolupar habilitats de lideratge en instrucció: subministrar un conjunt adequat d'habilitats per convertir-se en líders eficients. 3- Concentrar el temps de cada director en el lideratge en institució: estructurar les funcions, expectatives i incentius dels directors un cop formats per assegurar que es concentren en el lideratge de la institució i no en l'administració. Aquesta selecció d'un director o equip directiu competent ha d'anar acompanyat també de la selecció dels millors docents perquè tots els professionals que treballin en el centre siguin de qualitat i comparteixin un objectiu comú. Per a garantir que la qualitat es manté en el centre després de la selecció, hem d'introduir avaluacions cada cert temps d'aquests professionals. L'avaluació és una bona forma de saber si el que es du a terme en el centre és de qualitat i detectar els aspectes en els quals cal introduir millores. Només així contribuirem a la millora del centre i de l'aprenentatge.
Número d'adhesions0

Referència: II-PROP-2017-02-74816

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/74816/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/74816/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0%)

Cap comentari amb vots

Carregant els comentaris ...

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...

Cal que habilitis totes les galetes per veure aquest contingut.

Canviar la configuració de les galetes