Información sobre las cookies utilizadas en la página web
Utilizamos cookies en nuestro sitio web para mejorar el rendimiento y el contenido del mismo. Las cookies nos permiten ofrecer una experiencia de usuario y unos contenidos más personalizados desde nuestros canales de redes sociales.
Configuración de cookies
Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.
Estas cookies permiten la funcionalidad clave del sitio web y ayudan a mantener a sus usuarias seguras. Se guardan automáticamente en el navegador y no se pueden desactivar.
Tipo
Nombre
Servicio
Descripción
Cookie
_session_id
Esta página web
Permite a los sitios web recordar a la usuaria dentro de un sitio web cuando se mueve entre páginas web.
Cookie
decidim-consent
Esta página web
Almacena información sobre las cookies permitidas por la usuaria en esta página web.
Almacenamiento local
pwaInstallPromptSeen
Esta página web
Guarda el estado si la notificación de instalación de la aplicación web progresiva (PWA) ya ha sido vista por la usuaria.
Estas cookies permiten que el sitio web recuerde las opciones que se han elegido en el pasado en este sitio web para proporcionar una experiencia más personalizada a las usuarias.
Estas cookies se utilizan para medir y analizar la audiencia del sitio web para ayudar a mejorarlo.
Estas cookies recopilan información sobre cómo utilizas el sitio web y se pueden utilizar para proporcionarte un servicio más personalizado en los diferentes espacios en los que participas.
¡Ups! Tu red está desconectada. Esta es una versión en caché de la página que estás visitando, quizás el contenido no está actualizado.
Treballo de docent, sóc mestra i psicopedagoga, i en un context tan divers com el que vivim actualment, crec fermament que parlar dels docents com a únics professionals de l'educació que treballen en un centre escolar, és molt reductiu.
Els docents acompanyem en el procés de formació dels alumnes i en la gestió del coneixement i som els principals agents educatius dins d'un centre escolar, sense cap dubte però actualment hi haurien d'haver més agents educatius a dins de cada centre. Un psicopedagog lliure de càrrega docència que s'ocupés d'assessorar als docents en l'atenció a la diversitat, avalués i acompanyés els alumnes que ho requerissin, pogués fer d'immediat els tràmits, derivacions i coordinacions que fessin falta, i també fes algunes atencions individualitzades als alumnes que ho requerissin. La figura del professional de l'EAP no està responent a les necessitats de la majoria de centres, ni poden oferir el servei i assessorament necessari.
No dic que no hi continuessin havent-hi els EAP o que els psicopedagogs de cada centre no formessin part de la plantilla de l'EAP i tinguessin unes hores setmanals de trobada amb els companys, però els psicopedagogs haurien de treballar en un centre concret. Per la meva experiència professional en centres de primària i secundària de context divers, i també per les opinions recollides amb els companys, en un centre de dos línies hi hauria d'haver, a més de 2 mestres d'EE fixes, 1 psicopedagog de centre. I en els casos de centres que es troben en situacions de més desavantatge social, 1 educador social fixe, a banda de comptar amb educadors socials itinerants per aquells centres que no els necessiten de forma intensiva. En les ZER o el les escoles rurals, es podria compartir aquest psicopedagog entre 3-4 centres, depenent de les ràtios i del perfil d'alumnat.
A secundària, també hi hauria d'haver psicopedagogs lliures de càrrega lectiva, que ara no hi són. 2 per centre, més els orientadors necessaris, seria el que caldria. A banda, d'educadors socials si fessin falta.
Amb pocs professionals més a tots els centres, la feina del professor, milloraria molt. Actualment, en molts centres, els professors han d'assumir un ventall tan ampli de funcions, amb uns horaris que estan pràcticament dedicats exclusivament a la docència, que molts acaben, metafòricament parlant, apagant molts focs però no poden prevenir els incendis tot i veure'ls a venir. Quan es toquen masses tecles, és impossible afinar. A banda, de l'estrès psicològic que pateixen molts docents per veure que no hi ha prou recursos personals per atendre a tots els alumnes i que alguns alumnes
La siguiente cadena de texto es una representación abreviada y hashed de este contenido. Es útil para garantizar que el contenido no haya sido alterado, ya que una única modificación daría lugar a un valor totalmente diferente.
Origen:{"body":{"ca":"Treballo de docent, sóc mestra i psicopedagoga, i en un context tan divers com el que vivim actualment, crec fermament que parlar dels docents com a únics professionals de l'educació que treballen en un centre escolar, és molt reductiu.\r\n\r\nEls docents acompanyem en el procés de formació dels alumnes i en la gestió del coneixement i som els principals agents educatius dins d'un centre escolar, sense cap dubte però actualment hi haurien d'haver més agents educatius a dins de cada centre. Un psicopedagog lliure de càrrega docència que s'ocupés d'assessorar als docents en l'atenció a la diversitat, avalués i acompanyés els alumnes que ho requerissin, pogués fer d'immediat els tràmits, derivacions i coordinacions que fessin falta, i també fes algunes atencions individualitzades als alumnes que ho requerissin. La figura del professional de l'EAP no està responent a les necessitats de la majoria de centres, ni poden oferir el servei i assessorament necessari. \r\n\r\nNo dic que no hi continuessin havent-hi els EAP o que els psicopedagogs de cada centre no formessin part de la plantilla de l'EAP i tinguessin unes hores setmanals de trobada amb els companys, però els psicopedagogs haurien de treballar en un centre concret. Per la meva experiència professional en centres de primària i secundària de context divers, i també per les opinions recollides amb els companys, en un centre de dos línies hi hauria d'haver, a més de 2 mestres d'EE fixes, 1 psicopedagog de centre. I en els casos de centres que es troben en situacions de més desavantatge social, 1 educador social fixe, a banda de comptar amb educadors socials itinerants per aquells centres que no els necessiten de forma intensiva. En les ZER o el les escoles rurals, es podria compartir aquest psicopedagog entre 3-4 centres, depenent de les ràtios i del perfil d'alumnat. \r\n\r\nA secundària, també hi hauria d'haver psicopedagogs lliures de càrrega lectiva, que ara no hi són. 2 per centre, més els orientadors necessaris, seria el que caldria. A banda, d'educadors socials si fessin falta. \r\n\r\nAmb pocs professionals més a tots els centres, la feina del professor, milloraria molt. Actualment, en molts centres, els professors han d'assumir un ventall tan ampli de funcions, amb uns horaris que estan pràcticament dedicats exclusivament a la docència, que molts acaben, metafòricament parlant, apagant molts focs però no poden prevenir els incendis tot i veure'ls a venir. Quan es toquen masses tecles, és impossible afinar. A banda, de l'estrès psicològic que pateixen molts docents per veure que no hi ha prou recursos personals per atendre a tots els alumnes i que alguns alumnes "},"title":{"ca":"El professorat"}}
Esta huella digital se calcula utilizando un algoritmo hash SHA256. Para poder replicarlo tú mismo, puedes usar una Calculadora MD5 en línea y copiar y pegar los datos de origen.
0 comentarios
Cargando los comentarios ...
Deja tu comentario
Inicia sesión con tu cuenta o regístrate para añadir tu comentario.
Cargando los comentarios ...