We use cookies on our website to improve the performance and content of the site. The cookies enable us to provide a more individual user experience and social media channels.
Cookie settings
We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.
These cookies enable key functionality of the website and help to keep its users secured. They are automatically saved in the browser and cannot be disabled.
Type
Name
Service
Description
Cookie
_session_id
This website
Allows websites to remember user within a website when they move between web pages.
Cookie
decidim-consent
This website
Stores information about the cookies allowed by the user on this website.
Local storage
pwaInstallPromptSeen
This website
Stores status if the progressive web application (PWA) install notification has been already seen by the user.
These cookies allow the website to remember the choices you have made in the past on this website to provide a more personalized experience for the website users.
These cookies are used to measure and analyse the website audience to help improve the website.
These cookies collect information about how you use the website and they can be utilized to provide you more personalized marketing across the different websites you use.
Oooops! Your network is offline. This is a previously cached version of the page you're visiting, perhaps the content is not up to date.
Quines competències hauria de tenir qualsevol educador?
Els professors de qualsevol nivell educatiu (des de l’educació infantil fins a la universitat) han de ser facilitadors de l’aprenentatge. Per això han de desenvolupar competències transversals a més a més de les competències específiques de la matèria acadèmica que ensenyen. Per competències transversals ens referim a les competències que no són d'una matèria específica i es poden aplicar a una àmplia gamma d'aspectes: continguts a ensenyar, mètode pedagògic, gestió de grups, les relacions del dia a dia amb els alumnes com a individus i com grup, amb els col·legues, amb les famílies i amb altres actors. Però a més a més, haurien de crear consciència i sensibilitat cap a les qüestions dels drets humans, la democràcia i l'Estat de Dret, com a eixos transversals essencials per a la formació dels nostres infants i joves.. És per això que, quan s'intenta determinar "què?", "per què?" i "com?" en el disseny d'aprenentatge dels mestres, la qüestió dels valors no es pot eludir. Junts, valors, actituds, habilitats i coneixements, implícits i explícits, amb accions específiques aplicades en situacions reals, constitueixen l'entorn de la competència que permet establir l'ethos democràtic en una relació d'aprenentatge.
Per acabar voldria insistir en el que deia el Josep Maria el 07 de febrer de 2017 “els mestres de mestres han de ser experts en l'estil socràtic d'ensenyament i peripatètic d'acompanyament que després voldrem que practiquin els seus deixebles. I si a cada petita escola se li demana que sigui estricta complidora d'un projecte i als mestres, que treballin en equip, no veig perquè els mestres de mestres no haurien de donar exemple. I si volem que l'escola sigui més interdisciplinar, no seria bon model que les Facultats fossin tan cartesianament departamentades. Llibertat de càtedra no vol dir autisme docent”.
The piece of text below is a shortened, hashed representation of this content. It's useful to ensure the content hasn't been tampered with, as a single modification would result in a totally different value.
Source:{"body":{"ca":"Quines competències hauria de tenir qualsevol educador?\r\nEls professors de qualsevol nivell educatiu (des de l’educació infantil fins a la universitat) han de ser facilitadors de l’aprenentatge. Per això han de desenvolupar competències transversals a més a més de les competències específiques de la matèria acadèmica que ensenyen. Per competències transversals ens referim a les competències que no són d'una matèria específica i es poden aplicar a una àmplia gamma d'aspectes: continguts a ensenyar, mètode pedagògic, gestió de grups, les relacions del dia a dia amb els alumnes com a individus i com grup, amb els col·legues, amb les famílies i amb altres actors. Però a més a més, haurien de crear consciència i sensibilitat cap a les qüestions dels drets humans, la democràcia i l'Estat de Dret, com a eixos transversals essencials per a la formació dels nostres infants i joves.. És per això que, quan s'intenta determinar \"què?\", \"per què?\" i \"com?\" en el disseny d'aprenentatge dels mestres, la qüestió dels valors no es pot eludir. Junts, valors, actituds, habilitats i coneixements, implícits i explícits, amb accions específiques aplicades en situacions reals, constitueixen l'entorn de la competència que permet establir l'ethos democràtic en una relació d'aprenentatge.\r\nPer acabar voldria insistir en el que deia el Josep Maria el 07 de febrer de 2017 “els mestres de mestres han de ser experts en l'estil socràtic d'ensenyament i peripatètic d'acompanyament que després voldrem que practiquin els seus deixebles. I si a cada petita escola se li demana que sigui estricta complidora d'un projecte i als mestres, que treballin en equip, no veig perquè els mestres de mestres no haurien de donar exemple. I si volem que l'escola sigui més interdisciplinar, no seria bon model que les Facultats fossin tan cartesianament departamentades. Llibertat de càtedra no vol dir autisme docent”.\r\n\r\n"},"title":{"ca":"El professorat"}}
This fingerprint is calculated using a SHA256 hashing algorithm. In order to replicate it yourself, you can use an MD5 calculator online and copy-paste the source data.
0 comments
Loading comments ...
Add your comment
Sign in with your account or sign up to add your comment.
Loading comments ...