Information about the cookies used on the website
We use cookies on our website to improve the performance and content of the site. The cookies enable us to provide a more individual user experience and social media channels.
" class="part-icon-bars">

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Phase 2 of 2
Fase final 29/11/2017 - 29/11/2017
Process phases

El professorat

21/02/2017 01:00  
Quines competències hauria de tenir qualsevol educador? Els professors de qualsevol nivell educatiu (des de l’educació infantil fins a la universitat) han de ser facilitadors de l’aprenentatge. Per això han de desenvolupar competències transversals a més a més de les competències específiques de la matèria acadèmica que ensenyen. Per competències transversals ens referim a les competències que no són d'una matèria específica i es poden aplicar a una àmplia gamma d'aspectes: continguts a ensenyar, mètode pedagògic, gestió de grups, les relacions del dia a dia amb els alumnes com a individus i com grup, amb els col·legues, amb les famílies i amb altres actors. Però a més a més, haurien de crear consciència i sensibilitat cap a les qüestions dels drets humans, la democràcia i l'Estat de Dret, com a eixos transversals essencials per a la formació dels nostres infants i joves.. És per això que, quan s'intenta determinar "què?", "per què?" i "com?" en el disseny d'aprenentatge dels mestres, la qüestió dels valors no es pot eludir. Junts, valors, actituds, habilitats i coneixements, implícits i explícits, amb accions específiques aplicades en situacions reals, constitueixen l'entorn de la competència que permet establir l'ethos democràtic en una relació d'aprenentatge. Per acabar voldria insistir en el que deia el Josep Maria el 07 de febrer de 2017 “els mestres de mestres han de ser experts en l'estil socràtic d'ensenyament i peripatètic d'acompanyament que després voldrem que practiquin els seus deixebles. I si a cada petita escola se li demana que sigui estricta complidora d'un projecte i als mestres, que treballin en equip, no veig perquè els mestres de mestres no haurien de donar exemple. I si volem que l'escola sigui més interdisciplinar, no seria bon model que les Facultats fossin tan cartesianament departamentades. Llibertat de càtedra no vol dir autisme docent”.
Endorsements count0

Reference: II-PROP-2017-02-74881

Share link:

Please paste this code in your page:

<script src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/74881/embed.js?locale=en"></script>
<noscript><iframe src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/74881/embed.html?locale=en" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Most voted comments

0 in favor (0%)

No comments with votes found

0 against (0%)

No comments with votes found

0 comments

Loading comments ...

Add your comment

Sign in with your account or sign up to add your comment.

Loading comments ...

You need to enable all cookies in order to see this content.

Change cookie settings