Skip to main content

Cookie settings

We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.

Essential

Preferences

Analytics and statistics

Marketing

Show original text Warning: Content might be automatically translated and not be 100% accurate.

Arquitectura del sistema educatiu

Avatar: Mireia Mireia
Temporalització dels grups classe. Si un alumne entra al primer curs de l'educació infantil amb una edat o una altra pot incidir positivament o negativament en el seu desenvolupament, ja sigui perquè se l'està forçant a fer uns aprenentatges que encara no li són propis o perquè la seva maduresa física no li ho permet. És per aquest motiu que crec necessari fer un canvi en la temporalització dels alumnes i enlloc d'agrupar els alumnes per l'any de naixement caldria agrupar-los pel cicle anual al què ens referim. De tal manera que a cada curs hi hauria els alumnes nascuts en el mateix període, és a dir, els nascuts entre el 1r dia de juliol fins al 31 de juny de l'any següent. Posem un exemple, actualment un nen nascut el dia 31 de desembre, es passa 110 dies fent el curs de P-3 amb 2 anys. Amb la nova fórmula de matriculació proposada, el més petit de la classe seria nascut el dia 31 de juny i tindria l'avantatge de començar el curs que ja faria 74 dies que hauria complert els 3 anys. Un canvi considerable que sens dubte ajudaria els més petits a seguir molt millor, tot i considerar que cal respectar els ritmes personals, és ben cert que existeix un ritme del grup classe. Pels nens i nenes d'aquestes edats tant primerenques seria una millora que s'adequaria al seu desenvolupament, i més encara, si es vol avançar l'escolarització als dos anys!
Comment

Confirm

Please log in

The password is too short.

Share