Information about the cookies used on the website
We use cookies on our website to improve the performance and content of the site. The cookies enable us to provide a more individual user experience and social media channels.
" class="part-icon-bars">

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Phase 2 of 2
Fase final 29/11/2017 - 29/11/2017
Process phases

L'alumnat

16/12/2016 01:00  
Vull puntualitzar i proposar. PUNTUALITZACIONS - No hi ha etapes ni reptes nous per als nens. Sempre han estat cadells humans amb un món per entendre, en cada època un de diferent. El genoma humà no ha canviat tant des de les piràmides. El problema el tenim els adults a reordenar les idees, no ells. - Fins i tot els que parlem més d'autonomia de l'alumne tendim a considerar-lo objecte d'estudi i carn de didàctica que autèntic subjecte amb motivacions i energia pròpia. En obsedim sobre com "manejar-lo". - L'autèntica qüestió és com posem a la seva disposició (la dels nens) explicacions planes, directes i honestes sobre tot el que sabem del món i els punts de vista diversos i creatius que tenim. I els mitjans per exercitar-se en les habilitats que en cada moment siguin pertinents. PROPOSTES - Considerar els llibres de text inadequats fins a etapes que signifiquin ja opcions professionals, és a dir, formacions professionals (de les que el batxillerar n'és una branca). No és honest fer opositar els nens des de la primària. - Crear un model nou d'edició escolar basat en produir infinitat de llibres de divulgació interessants i provocadors per a cada edat; llibres breus, narrats (no ficció) escrits per autors apassionats del saber i a partir dels quals cada alumne tingui arguments propis en un diàleg dirigit pel mestre. - Naturalitzar la lectura i el diàleg com a únics mètodes per entendre el món, el que en dèiem "estudiar". En l'educació obligatòria no podem marcar TOT el que els nens han de saber. No ho complim ni nosaltres. Ser autènticament autònom i subjecte vol dir que t'apropes al coneixement del món amb estil propi i en constant confrontació amb la "visió" dels altres. Només així s'assoleix un coneixement significatiu. El mestre és el representant de la generació adulta que aporta estructura i experiència, acompanyament i guia, no pas tots els coneixements (independentment que com més en tingui, millor). - Tota la Societat en forma d'autors, editors, consells escolars, inspectors i famílies han de possibilitar aquesta recerca del món natural en què hauria de consistir l'educació. Escrivint, dissenyant llibres, artilugis, jocs, metàfores del món que permetin la jove generació a fer-se amb el comandament i a sentir-se part d'una Humanitat que potser ells aconsegueixin que existeixi. - Dedicar els aproximadament 500 milions d'euros anuals que es despenen en llibres fungibles, a convertir les escoles en veritables centres de cultura infantil i juvenil, plens de llibres, làmines, esquemes, tutorials, que sigui permanent i acabant amb el mercadeig dels mesos de setembre. - Reformar les escoles
Endorsements count0

Reference: II-PROP-2016-12-75113

Share link:

Please paste this code in your page:

<script src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/75113/embed.js?locale=en"></script>
<noscript><iframe src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/75113/embed.html?locale=en" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Most voted comments

0 in favor (0%)

No comments with votes found

0 against (0%)

No comments with votes found

0 comments

Loading comments ...

Add your comment

Sign in with your account or sign up to add your comment.

Loading comments ...

You need to enable all cookies in order to see this content.

Change cookie settings