We use cookies on our website to improve the performance and content of the site. The cookies enable us to provide a more individual user experience and social media channels.
Cookie settings
We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.
These cookies enable key functionality of the website and help to keep its users secured. They are automatically saved in the browser and cannot be disabled.
Type
Name
Service
Description
Cookie
_session_id
This website
Allows websites to remember user within a website when they move between web pages.
Cookie
decidim-consent
This website
Stores information about the cookies allowed by the user on this website.
Local storage
pwaInstallPromptSeen
This website
Stores status if the progressive web application (PWA) install notification has been already seen by the user.
These cookies allow the website to remember the choices you have made in the past on this website to provide a more personalized experience for the website users.
These cookies are used to measure and analyse the website audience to help improve the website.
These cookies collect information about how you use the website and they can be utilized to provide you more personalized marketing across the different websites you use.
Oooops! Your network is offline. This is a previously cached version of the page you're visiting, perhaps the content is not up to date.
Aquestes són les propostes concretes que aporto en referència a l'alumnat:
1. Que l'alumnat dels centres sigui heterogeni, representatiu de la diversitat de la societat, perquè d'aquesta manera es pugui incidir més en el respecte a la diversitat d'una manera natural.
2. En relació a la diversitat, cal un esforç gran en integrar més encara a les escoles "normals" els nens amb necessitats específiques: síndrome de down, paràlisi cerebral, etc. Ara per ara, són els centres específics els que poden donar una atenció completa i més acurada a aquestes persones, però penso que caldria traspassar totes aquestes atencions als centres "normals" (i ho dic així perquè vull que s'entengui que em refereixo a les escoles on van els nens que no tenen cap necessitat específica) perquè tothom (TOTHOM) formi part de la societat sense ser exclòs d'una manera o una altre. Els nens que mai han vist una persona amb una discapacitat els miren com si fossin d'un altre planeta, i això penso que és molt negatiu per a tots, i a més a més compartir un espai comú de nens sense discapacitats i nens que en tenen, és una gran aprenentatge per a uns i per als altres.
3. Tenir més eines i recursos per atendre a les necessitats dels alumnes en la seva diferència: atenció als que els cal més ajut per aprendre i arribar als mínims dignes, i també atenció i motivació als que destaquen per capacitats superiors a la majoria.
4. Cal que el model d'aprenentatge sigui viu i innovador, que es doni als nens els recursos per fer aflorar les seves capacitats, donar-los material específic, motivar-los a voler saber i conèixer, i acompanyar-los en la recerca d'aquest coneixement, ensenyar-los a expressar-se davant els altres, a escoltar, a pensar, fer-los partícips de les decisions, fer-los gaudir d'aprendre, perquè així aprenen més. Hi ha escola que tenen un model d'educar massa antic (classes magistrals, llibres de text que se segueixen al peu de la lletra, deures en excés, i una superioritat del professor dins l'aula) que ha de canviar si volem que la societat avanci.
5. Aprofitar tot el que ens aporta de positiu la tecnologia i les xarxes socials, acompanyat d'informació sobre com s'han de fer servir; que els alumnes coneguin els perills que tenen i els puguin detectar i evitar, que siguin crítics amb allò que se'ls posa al davant abans d'acceptar-ho sense pensar.
6. El paper dels pares és fonamental en aquest acompanyament en la creixença. Cal que els pares s'impliquin però molts no ho fan, i penso que potser caldria orientar els que no saben com fer-ho o no són conscients de la importància que això té en el desenvolupament i l'edu
The piece of text below is a shortened, hashed representation of this content. It's useful to ensure the content hasn't been tampered with, as a single modification would result in a totally different value.
Source:{"body":{"ca":"Aquestes són les propostes concretes que aporto en referència a l'alumnat:\r\n1. Que l'alumnat dels centres sigui heterogeni, representatiu de la diversitat de la societat, perquè d'aquesta manera es pugui incidir més en el respecte a la diversitat d'una manera natural.\r\n2. En relació a la diversitat, cal un esforç gran en integrar més encara a les escoles \"normals\" els nens amb necessitats específiques: síndrome de down, paràlisi cerebral, etc. Ara per ara, són els centres específics els que poden donar una atenció completa i més acurada a aquestes persones, però penso que caldria traspassar totes aquestes atencions als centres \"normals\" (i ho dic així perquè vull que s'entengui que em refereixo a les escoles on van els nens que no tenen cap necessitat específica) perquè tothom (TOTHOM) formi part de la societat sense ser exclòs d'una manera o una altre. Els nens que mai han vist una persona amb una discapacitat els miren com si fossin d'un altre planeta, i això penso que és molt negatiu per a tots, i a més a més compartir un espai comú de nens sense discapacitats i nens que en tenen, és una gran aprenentatge per a uns i per als altres. \r\n3. Tenir més eines i recursos per atendre a les necessitats dels alumnes en la seva diferència: atenció als que els cal més ajut per aprendre i arribar als mínims dignes, i també atenció i motivació als que destaquen per capacitats superiors a la majoria.\r\n4. Cal que el model d'aprenentatge sigui viu i innovador, que es doni als nens els recursos per fer aflorar les seves capacitats, donar-los material específic, motivar-los a voler saber i conèixer, i acompanyar-los en la recerca d'aquest coneixement, ensenyar-los a expressar-se davant els altres, a escoltar, a pensar, fer-los partícips de les decisions, fer-los gaudir d'aprendre, perquè així aprenen més. Hi ha escola que tenen un model d'educar massa antic (classes magistrals, llibres de text que se segueixen al peu de la lletra, deures en excés, i una superioritat del professor dins l'aula) que ha de canviar si volem que la societat avanci.\r\n5. Aprofitar tot el que ens aporta de positiu la tecnologia i les xarxes socials, acompanyat d'informació sobre com s'han de fer servir; que els alumnes coneguin els perills que tenen i els puguin detectar i evitar, que siguin crítics amb allò que se'ls posa al davant abans d'acceptar-ho sense pensar.\r\n6. El paper dels pares és fonamental en aquest acompanyament en la creixença. Cal que els pares s'impliquin però molts no ho fan, i penso que potser caldria orientar els que no saben com fer-ho o no són conscients de la importància que això té en el desenvolupament i l'edu"},"title":{"ca":"L'alumnat"}}
This fingerprint is calculated using a SHA256 hashing algorithm. In order to replicate it yourself, you can use an MD5 calculator online and copy-paste the source data.
0 comments
Loading comments ...
Add your comment
Sign in with your account or sign up to add your comment.
Loading comments ...