Information about the cookies used on the website
We use cookies on our website to improve the performance and content of the site. The cookies enable us to provide a more individual user experience and social media channels.
" class="part-icon-bars">

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Phase 2 of 2
Fase final 29/11/2017 - 29/11/2017
Process phases

L'alumnat

15/02/2017 01:00  
Aquestes són les propostes concretes que aporto en referència a l'alumnat: 1. Que l'alumnat dels centres sigui heterogeni, representatiu de la diversitat de la societat, perquè d'aquesta manera es pugui incidir més en el respecte a la diversitat d'una manera natural. 2. En relació a la diversitat, cal un esforç gran en integrar més encara a les escoles "normals" els nens amb necessitats específiques: síndrome de down, paràlisi cerebral, etc. Ara per ara, són els centres específics els que poden donar una atenció completa i més acurada a aquestes persones, però penso que caldria traspassar totes aquestes atencions als centres "normals" (i ho dic així perquè vull que s'entengui que em refereixo a les escoles on van els nens que no tenen cap necessitat específica) perquè tothom (TOTHOM) formi part de la societat sense ser exclòs d'una manera o una altre. Els nens que mai han vist una persona amb una discapacitat els miren com si fossin d'un altre planeta, i això penso que és molt negatiu per a tots, i a més a més compartir un espai comú de nens sense discapacitats i nens que en tenen, és una gran aprenentatge per a uns i per als altres. 3. Tenir més eines i recursos per atendre a les necessitats dels alumnes en la seva diferència: atenció als que els cal més ajut per aprendre i arribar als mínims dignes, i també atenció i motivació als que destaquen per capacitats superiors a la majoria. 4. Cal que el model d'aprenentatge sigui viu i innovador, que es doni als nens els recursos per fer aflorar les seves capacitats, donar-los material específic, motivar-los a voler saber i conèixer, i acompanyar-los en la recerca d'aquest coneixement, ensenyar-los a expressar-se davant els altres, a escoltar, a pensar, fer-los partícips de les decisions, fer-los gaudir d'aprendre, perquè així aprenen més. Hi ha escola que tenen un model d'educar massa antic (classes magistrals, llibres de text que se segueixen al peu de la lletra, deures en excés, i una superioritat del professor dins l'aula) que ha de canviar si volem que la societat avanci. 5. Aprofitar tot el que ens aporta de positiu la tecnologia i les xarxes socials, acompanyat d'informació sobre com s'han de fer servir; que els alumnes coneguin els perills que tenen i els puguin detectar i evitar, que siguin crítics amb allò que se'ls posa al davant abans d'acceptar-ho sense pensar. 6. El paper dels pares és fonamental en aquest acompanyament en la creixença. Cal que els pares s'impliquin però molts no ho fan, i penso que potser caldria orientar els que no saben com fer-ho o no són conscients de la importància que això té en el desenvolupament i l'edu
Endorsements count0

Reference: II-PROP-2017-02-75126

Share link:

Please paste this code in your page:

<script src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/75126/embed.js?locale=en"></script>
<noscript><iframe src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/75126/embed.html?locale=en" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Most voted comments

0 in favor (0%)

No comments with votes found

0 against (0%)

No comments with votes found

0 comments

Loading comments ...

Add your comment

Sign in with your account or sign up to add your comment.

Loading comments ...

You need to enable all cookies in order to see this content.

Change cookie settings