Information about the cookies used on the website
We use cookies on our website to improve the performance and content of the site. The cookies enable us to provide a more individual user experience and social media channels.
" class="part-icon-bars">

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Phase 2 of 2
Fase final 29/11/2017 - 29/11/2017
Process phases

L'alumnat

08/02/2017 01:00  
Hola a tots i a totes, el meu nom és Marina i soc estudiant del Grau d’Educació Infantil a la Universitat Rovira i Virgili. En primer lloc, voldria agrair la oportunitat que se’ns brinda a tothom per a poder participar en aquest debat, independentment de la nostra, o no, professionalitat i experiència en l’àmbit educatiu. En quant a la cinquena ponència, referent a l’alumnat, m’agradaria destacar un dels factors que la Sra. Neus Sanmartí, catedràtica i autora d’aquesta, ha destacat com: “una font d’analogies que ens possibiliten construir nous coneixements.” Sí, com molts imaginareu, em refereixo a l’experimentació i les vivències com a un dels factors que influeixen en l’aprenentatge. Respecto la seva opinió, és més, la comparteixo. Em considero privilegiada de formar part d’una societat canviant on s’intenta, dia a dia, oferir les màximes oportunitats possibles per a poder sortir al carrer (entenent-se sortir al carrer com a frase feta) i reforçar tot allò après a les aules. Compte! Amb això no defenso el fet que s’excloguin les classes teòriques a les aules ja siguin experimentals, com la biblioteca o el laboratori, o no. El que intento mostrar amb aquest pensar és que la teoria hauria d’anar de la mà de la pràctica. Hem de ser conscients que tot és més fàcil quan hi podem posar els cinc sentits. Aleshores, què millor que poder recolzar la part més teòrica de cada matèria amb la pràctica que ens podrem trobar el dia de demà a diari? Les matemàtiques? Al mercat! Les llengües? A la biblioteca, a les terrasses, als parcs! Les ciències? I doncs, que no tenim grans parcs naturals ben a la vora? Penso que seria un gran encert poder complir amb aquesta part de la ponència, entre d’altres que també són molt interessants. Per acabar, i relacionat amb el que entenem avui en dia per educar, vull destacar una frase. Aquella que penso ens deixa molt interrogants i que considero, en resum, la meva opinió sobre la ponència: “De vegades es pensa que el currículum ja diu què ensenyar, però no hi ha dos professors que ensenyin el mateix, encara que utilitzin un mateix llibre.”
Endorsements count0

Reference: II-PROP-2017-02-75133

Share link:

Please paste this code in your page:

<script src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/75133/embed.js?locale=en"></script>
<noscript><iframe src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/75133/embed.html?locale=en" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Most voted comments

0 in favor (0%)

No comments with votes found

0 against (0%)

No comments with votes found

0 comments

Loading comments ...

Add your comment

Sign in with your account or sign up to add your comment.

Loading comments ...

You need to enable all cookies in order to see this content.

Change cookie settings