We use cookies on our website to improve the performance and content of the site. The cookies enable us to provide a more individual user experience and social media channels.
Cookie settings
We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.
These cookies enable key functionality of the website and help to keep its users secured. They are automatically saved in the browser and cannot be disabled.
Type
Name
Service
Description
Cookie
_session_id
This website
Allows websites to remember user within a website when they move between web pages.
Cookie
decidim-consent
This website
Stores information about the cookies allowed by the user on this website.
Local storage
pwaInstallPromptSeen
This website
Stores status if the progressive web application (PWA) install notification has been already seen by the user.
These cookies allow the website to remember the choices you have made in the past on this website to provide a more personalized experience for the website users.
These cookies are used to measure and analyse the website audience to help improve the website.
These cookies collect information about how you use the website and they can be utilized to provide you more personalized marketing across the different websites you use.
Oooops! Your network is offline. This is a previously cached version of the page you're visiting, perhaps the content is not up to date.
NECESSITAT D’UNA CULTURA RELIGIOSA PER A TOT L’ALUMNAT I DEL PER QUÈ LES RELIGIONS CONFESSIONALS NO HAURIEN DE TENIR CABUDA DINS L’ESCOLA PÚBLICA
La societat espanyola i la nostra societat catalana són multiculturals. Això ningú no ho pot dubtar. I no només ho són ara, sinó que cada cop ho seran més.
Quan es parla de multiculturalitat s’entén de forma general que s’està parlant de l’existència d’una diversitat d’ètnies, idiomes, costums i creences, sense acabar de copsar què significa aquest fet en profunditat. Difícilment es compren que cada cultura genera un món diferent: és a dir una forma de veure i sentir la realitat diferents.
La dificultat radica en comprendre que la immensa majoria de les persones que entren a l’estat espanyol i al nostre país procedeixen de cultures en les quals la religió no s’ha separat encara de la ideologia i de l’explicació científica de la realitat. Les coses són com són perquè la divinitat així ho ha determinat i, en alguns casos, així ho ha revelat en els llibres sagrats. Per aquestes cultures, les afirmacions religioses EXPLIQUEN la realitat TAL I COM ÉS. Relativitzar els propis costums i les pròpies creences significaria deixar de ser allò que s’és, perdre la identitat cultural i, d’alguna manera, deixar de ser persones íntegres i, per descomptat, anar en contra de la voluntat de Déu.
A Europa fa temps que la religió ve patint un fort desprestigi. El què podríem anomenar “la vehiculació del missatge cristià” (mitologia, simbologia, rituals, organització eclesial, dogmes,...) o provoca opacitat i no s’entén, o provoca rebuig, o fa que neixi el sentiment de que es tracta d’alguna cosa aliena . La causa d’això no és una mala disposició individual, sinó les profundes transformacions culturals, científiques i tecnològiques de la nostra societat.
A la nostra societat fa molt de temps que la religió ha entrat en conflicte, en competència, amb les ideologies i amb la ciència i és per això que provoca tanta inquietud i malestar quan, per exemple, la jerarquia eclesiàstica fa discursos doctrinals per al gruix de la societat que ja no li són propis i que pertanyen al discurs científic o ideològic
En altres cultures la religió segueix sent el paradigma que explica la realitat i la justifica. Tot l’ Islam, el cristianisme centre i sud-americà, filipí i, fins i tot, Armeni i Georgià i les diferents i cada cop més abundants sectes llatino i centre americanes (ens referim a aquests grups perquè són fonamentalment d’on procedeix el nostre alumnat actual) segueixen tenint una visió cosmològica i cosmogònica religiosa.
The piece of text below is a shortened, hashed representation of this content. It's useful to ensure the content hasn't been tampered with, as a single modification would result in a totally different value.
Source:{"body":{"ca":"\r\nNECESSITAT D’UNA CULTURA RELIGIOSA PER A TOT L’ALUMNAT I DEL PER QUÈ LES RELIGIONS CONFESSIONALS NO HAURIEN DE TENIR CABUDA DINS L’ESCOLA PÚBLICA\r\n\r\n\r\nLa societat espanyola i la nostra societat catalana són multiculturals. Això ningú no ho pot dubtar. I no només ho són ara, sinó que cada cop ho seran més. \r\n\r\nQuan es parla de multiculturalitat s’entén de forma general que s’està parlant de l’existència d’una diversitat d’ètnies, idiomes, costums i creences, sense acabar de copsar què significa aquest fet en profunditat. Difícilment es compren que cada cultura genera un món diferent: és a dir una forma de veure i sentir la realitat diferents.\r\n\r\nLa dificultat radica en comprendre que la immensa majoria de les persones que entren a l’estat espanyol i al nostre país procedeixen de cultures en les quals la religió no s’ha separat encara de la ideologia i de l’explicació científica de la realitat. Les coses són com són perquè la divinitat així ho ha determinat i, en alguns casos, així ho ha revelat en els llibres sagrats. Per aquestes cultures, les afirmacions religioses EXPLIQUEN la realitat TAL I COM ÉS. Relativitzar els propis costums i les pròpies creences significaria deixar de ser allò que s’és, perdre la identitat cultural i, d’alguna manera, deixar de ser persones íntegres i, per descomptat, anar en contra de la voluntat de Déu.\r\n\r\nA Europa fa temps que la religió ve patint un fort desprestigi. El què podríem anomenar “la vehiculació del missatge cristià” (mitologia, simbologia, rituals, organització eclesial, dogmes,...) o provoca opacitat i no s’entén, o provoca rebuig, o fa que neixi el sentiment de que es tracta d’alguna cosa aliena . La causa d’això no és una mala disposició individual, sinó les profundes transformacions culturals, científiques i tecnològiques de la nostra societat.\r\n\r\nA la nostra societat fa molt de temps que la religió ha entrat en conflicte, en competència, amb les ideologies i amb la ciència i és per això que provoca tanta inquietud i malestar quan, per exemple, la jerarquia eclesiàstica fa discursos doctrinals per al gruix de la societat que ja no li són propis i que pertanyen al discurs científic o ideològic\r\n\r\nEn altres cultures la religió segueix sent el paradigma que explica la realitat i la justifica. Tot l’ Islam, el cristianisme centre i sud-americà, filipí i, fins i tot, Armeni i Georgià i les diferents i cada cop més abundants sectes llatino i centre americanes (ens referim a aquests grups perquè són fonamentalment d’on procedeix el nostre alumnat actual) segueixen tenint una visió cosmològica i cosmogònica religiosa."},"title":{"ca":"L'alumnat"}}
This fingerprint is calculated using a SHA256 hashing algorithm. In order to replicate it yourself, you can use an MD5 calculator online and copy-paste the source data.
0 comments
Loading comments ...
Add your comment
Sign in with your account or sign up to add your comment.
Loading comments ...