Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web
Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.
" class="part-icon-bars">

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Fase 2 de 2
Fase final 29/11/2017 - 29/11/2017
Veure les fases

Els pilars del sistema educatiu

11/12/2016 01:00  
Aprofitament de recursos. En defensa de les altres llengües estrangeres. Vivim en un món on no saber fer ús d’un ordinador o no parlar anglès et converteix pràcticament en analfabet funcional. Però el món laboral és cada cop més exigent i el coneixement afegit d’altres llengües ajuda a diferenciar-se i a millorar les oportunitats. El Departament d’Ensenyament és el responsable d’optimitzar les perspectives de formació i laborals dels nostres estudiants responent a les demandes del mercat. En concret, la rellevància en l’àmbit europeu de l’economia alemanya i de les empreses alemanyes a Catalunya, fan que resulti clau pel nostre país intensificar l’aprenentatge d’aquesta llengua. Actualment a Catalunya, tot i disposar de professorat especialitzat, la llengua alemanya s’ofereix com a possible primera opció de llengua estrangera només a 3 dels 30 centres públics de secundària obligatòria i post-obligatòria que disposen de professorat titular. En tots es altres només és possible cursar-la com a segona llengua. A Catalunya només 3 professors de l’especialitat d’alemany disposen d’un horari complet de la seva matèria. La proporció de les hores d’alemany pel que fa la resta de titulars d’aquesta matèria és, en molts casos, d’un 30% o menys del total, la qual cosa significa un desaprofitament de recursos. A més a més de veure’s condemnat a ser una segona llengua, es tracta d’una matèria optativa que en la major part dels centres no té assegurada la continuïtat, perquè no ve implementada per Polítiques Educatives, com seria lògic, sinó que depèn de les decisions organitzatives de les directives que –inclús ignorant la normativa europea de l’1+2 sobre llengües estrangeres- prioritzen altres assignatures sense tenir en compte la demanda de l’alumnat ni la coherència pedagògica. Pel que fa els cicles formatius, l’alemany ja és pràcticament inexistent i en canvi, totes les demandes de les empreses que poden oferir pràctiques remunerades i feina (sistema dual inclòs) provenen d’institucions alemanyes. La llengua alemanya apareix com el factor clau i bàsic d’aquesta comunicació. El món universitari també està patint les conseqüències i les facultats d’estudis lingüístics i traducció estan suprimint grups d’alemany per manca d’alumnes amb prou nivell per cursar estudis d’aquesta llengua. Ara ja s’ha eliminat del Màster de formació del Professorat la didàctica de l’alemany. En pocs anys no hi haurà reposició pels professors d’alemany perquè ja no existeix la formació en aquesta especialitat al nostre país. No deixa de ser paradoxal que tot això estig
Número d'adhesions0

Referència: II-PROP-2016-12-75161

Compartís eth ligam:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/75161/embed.js?locale=oc"></script>
<noscript><iframe src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/75161/embed.html?locale=oc" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0%)

Cap comentari amb vots

Carregant els comentaris ...

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...

Cal que habilitis totes les galetes per veure aquest contingut.

Canviar la configuració de les galetes