We use cookies on our website to improve the performance and content of the site. The cookies enable us to provide a more individual user experience and social media channels.
Cookie settings
We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.
These cookies enable key functionality of the website and help to keep its users secured. They are automatically saved in the browser and cannot be disabled.
Type
Name
Service
Description
Cookie
_session_id
This website
Allows websites to remember user within a website when they move between web pages.
Cookie
decidim-consent
This website
Stores information about the cookies allowed by the user on this website.
Local storage
pwaInstallPromptSeen
This website
Stores status if the progressive web application (PWA) install notification has been already seen by the user.
These cookies allow the website to remember the choices you have made in the past on this website to provide a more personalized experience for the website users.
These cookies are used to measure and analyse the website audience to help improve the website.
These cookies collect information about how you use the website and they can be utilized to provide you more personalized marketing across the different websites you use.
Oooops! Your network is offline. This is a previously cached version of the page you're visiting, perhaps the content is not up to date.
Les raons que situen un infant en risc de fracàs escolar són diverses i complexes, però encara hi juguen un paper central dimensions socioeconòmiques i d’exclusió: els i les estudiants més pobres tenen una probabilitat tres vegades més alta que la resta dels estudiants de quedar-se endarrere.
Per corregir-ho és fonamental que la política educativa tingui com a eix vertebrador el principi d’equitat. Amb aquesta finalitat, des de Save the Children proposem les mesures següents:
1) SISTEMA PLENAMENT FINANÇAT I RIC EN BEQUES
- Augmentar la despesa pública per alumne, com a mínim, fins a la mitjana estatal (4.569 euros per infant en educació no universitària el 2013).
- Universalitzar el préstec de llibres de text i de material didàctic a tot l’alumnat de Catalunya seguint els exemples de Navarra, Andalusia o València.
- Simplificar el disseny dels procediments de sol·licitud de les ajudes, evitant processos tediosos i de gran complexitat que excloguin de facto les famílies amb menys nivell educatiu.
- Garantir que la concessió del pagament de totes les beques es faci abans de l’inici del curs escolar.
- Augmentar el llindar de renda necessari per a l’exempció del pagament del menjador escolar fins al llindar de pobresa relativa per a Catalunya (20.301,3 euros anuals per una unitat familiar formada per dos adults i dos infants ).
- Augmentar la inversió pública per garantir l’accés de tots els infants a activitats de lleure educatiu de qualitat, inclusiu i plural, tant dins com fora del centre escolar, augmentant les activitats que ofereixen directament les administracions enfront de les gestionades per l’AMPA.
2) ACABAR AMB LA SEGREGACIÓ ESCOLAR ENTRE ESCOLES I DINS DE LES AULES
- Definir un pla de política educativa de lluita contra la segregació escolar que garanteixi l’equitat en l’accés a l’educació dels alumnes de Catalunya, independentment de l’origen o la condició, mitjançant un seguit de polítiques concretes:
1. Complementar les mesures de lluita contra la segregació escolar entre les escoles amb plans d’acció positiva als centres amb més complexitat social (programes magnet, plans de xoc, professorat addicional, suport pedagògic, etc.).
2. Eliminar criteris d’accés que fomentin la inequitat, com ara la condició d’antic alumne dels progenitors o d’algun dels germans, i la nota mitjana de batxillerat.
3. Establir mecanismes de garantia de la gratuïtat real de l’educació, fixant màxims en les aportacions que poden fer les famílies per a activitats complementàries o materials tant en centres públics com concertats.
4. Promoure el model de contracte-program
The piece of text below is a shortened, hashed representation of this content. It's useful to ensure the content hasn't been tampered with, as a single modification would result in a totally different value.
Source:{"body":{"ca":"Les raons que situen un infant en risc de fracàs escolar són diverses i complexes, però encara hi juguen un paper central dimensions socioeconòmiques i d’exclusió: els i les estudiants més pobres tenen una probabilitat tres vegades més alta que la resta dels estudiants de quedar-se endarrere. \r\n\r\nPer corregir-ho és fonamental que la política educativa tingui com a eix vertebrador el principi d’equitat. Amb aquesta finalitat, des de Save the Children proposem les mesures següents: \r\n\r\n1) SISTEMA PLENAMENT FINANÇAT I RIC EN BEQUES\r\n \r\n- Augmentar la despesa pública per alumne, com a mínim, fins a la mitjana estatal (4.569 euros per infant en educació no universitària el 2013).\r\n- Universalitzar el préstec de llibres de text i de material didàctic a tot l’alumnat de Catalunya seguint els exemples de Navarra, Andalusia o València.\r\n- Simplificar el disseny dels procediments de sol·licitud de les ajudes, evitant processos tediosos i de gran complexitat que excloguin de facto les famílies amb menys nivell educatiu.\r\n- Garantir que la concessió del pagament de totes les beques es faci abans de l’inici del curs escolar.\r\n- Augmentar el llindar de renda necessari per a l’exempció del pagament del menjador escolar fins al llindar de pobresa relativa per a Catalunya (20.301,3 euros anuals per una unitat familiar formada per dos adults i dos infants ). \r\n- Augmentar la inversió pública per garantir l’accés de tots els infants a activitats de lleure educatiu de qualitat, inclusiu i plural, tant dins com fora del centre escolar, augmentant les activitats que ofereixen directament les administracions enfront de les gestionades per l’AMPA. \r\n\r\n2) ACABAR AMB LA SEGREGACIÓ ESCOLAR ENTRE ESCOLES I DINS DE LES AULES \r\n\r\n- Definir un pla de política educativa de lluita contra la segregació escolar que garanteixi l’equitat en l’accés a l’educació dels alumnes de Catalunya, independentment de l’origen o la condició, mitjançant un seguit de polítiques concretes:\r\n1.\tComplementar les mesures de lluita contra la segregació escolar entre les escoles amb plans d’acció positiva als centres amb més complexitat social (programes magnet, plans de xoc, professorat addicional, suport pedagògic, etc.).\r\n2.\tEliminar criteris d’accés que fomentin la inequitat, com ara la condició d’antic alumne dels progenitors o d’algun dels germans, i la nota mitjana de batxillerat.\r\n3.\tEstablir mecanismes de garantia de la gratuïtat real de l’educació, fixant màxims en les aportacions que poden fer les famílies per a activitats complementàries o materials tant en centres públics com concertats.\r\n4.\tPromoure el model de contracte-program"},"title":{"ca":"Els pilars del sistema educatiu"}}
This fingerprint is calculated using a SHA256 hashing algorithm. In order to replicate it yourself, you can use an MD5 calculator online and copy-paste the source data.
0 comments
Loading comments ...
Add your comment
Sign in with your account or sign up to add your comment.
Loading comments ...