Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Els pilars del sistema educatiu

Avatar: Susana Susana
L’AMRC és una associació de professors de religió de l’escola pública a Catalunya, una entitat formadora reconeguda oficialment i un sindicat amb representació al Departament d’Ensenyament de la Generalitat. En aquest sentit, volem aportar al debat d’aquest fòrum les següents idees: La societat del nostre país és multicultural. Això ningú no ho pot dubtar. I no només ho és ara, sinó que cada cop ho serà més. Aquesta també és la realitat de la nostra escola. Quan parlem de multiculturalitat s’entén de forma general que parlem de l’existència d’una diversitat d’ètnies, idiomes, costums i creences, sense acabar de copsar què significa aquest fet en profunditat. Difícilment es comprèn que cada cultura genera un món diferent: és a dir una forma de veure i sentir la realitat de maneres diferents. La dificultat radica en comprendre que la immensa majoria de les persones que entren al nostre país procedeixen de cultures en les quals la religió no s’ha separat encara de la ideologia i de l’explicació científica de la realitat. A Europa fa temps que la religió ve patint un fort desprestigi. La causa no és una mala disposició individual, sinó les profundes transformacions culturals, científiques i tecnològiques de la nostra societat. Fa molt temps que la religió ha entrat “erròniament” en conflicte, en competència, amb les ideologies i amb la ciència i això provoca inquietud i malestar. En altres cultures la Religió segueix sent el paradigma que explica la realitat i la justifica. Per aquesta raó, creiem que és necessària una informació seriosa, rigorosa, fonamentada en els estudis actuals sobre la fenomenologia religiosa i sobre la història de les religions que pugui arribar a provocar que la mentalitat del nostre alumnat (TOT L’ALUMNAT) comenci a entendre que el paper de la religió no és el d’explicar científicament el món i el de marcar com han d’actuar les societats. La mentalitat del nostre alumnat hauria de tendir a ser lliure, responsable, raonada i crítica com a futurs ciutadans del demà. És per això que: Si pensem en el futur de l’ensenyament a Catalunya no podem menystenir el fet de la presència del fet religiós a la nostra societat i per descomptat a les nostres escoles. És una part molt important de la nostra riquesa cultural i de la nostra diversitat. No podem mai ignorar-la. Aquestes realitats i diversitats religioses han de ser tractades i estudiades als diferents nivells d’ensenyaments obligatoris i post-obligatoris. Ignorar-les ens portarà a un carreró sense sortida, com ha passat a països del nostre voltant. Amagar una cosa no significa q
Comentari

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir