Contingut de la iniciativa i aspectes principals
El Consell Escolar de Catalunya es va establir per la Llei 25/1985, del 10 de desembre, dels consells escolars. Posteriorment, la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d’educació, en fa una nova regulació.
En aquest sentit, l’article 171 de la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d’educació, regula el Consell Escolar de Catalunya (CEC) com “l’organisme superior de consulta i de participació dels sectors afectats en la programació general de l’ensenyament no universitari dins l’àmbit de l’Administració de la Generalitat.”, i estableix que la composició d’aquest Consell s’ha d’establir per llei.
Objectius de la iniciativa
Atès el contingut exposat, els objectius de la iniciativa són:
a) Donar compliment a l’article 171 de la Llei d’educació.
b) Adequar la composició del CEC a la realitat de la comunitat educativa.
c) Establir mecanismes per afavorir la flexibilització de la composició i adequar el funcionament del CEC a la realitat de la comunitat educativa.
d) Determinar els sectors que han d’integrar el CEC amb una àmplia representació qualitativa de la comunitat educativa i dels àmbits socials relacionats amb els nivells educatius no universitaris
e) Establir una fórmula que permeti renovacions i recomposicions adaptables a cada moment i circumstància.
Objectiu de la consulta
L’objectiu principal de la consulta és donar a conèixer que, d’acord amb la Llei d’educació, cal establir la composició del CEC i que en la composició d’aquest òrgan consultiu es vol tenir en compte:
- L’adequació de la composició del CEC a la realitat de la comunitat educativa del país, amb la incorporació d’entitats i institucions no representades d’acord amb l’actual normativa reguladora.
- L’establiment de mecanismes per afavorir la flexibilització de la composició i adequar el funcionament del CEC a la realitat de la comunitat educativa catalana.
Grups als quals s'adreça la consulta
La consulta és oberta a tothom i especialment es busca la participació de la comunitat educativa entesa en els termes de l’article 19 de la Llei 12/2009, del 10 de juliol, és a dir, integrada per totes les persones i institucions que intervenen en el procés educatiu.
Debat obert
Per tal d’afavorir la participació en aquesta consulta, cal considerar aspectes clau a valorar:
1. La representació de la comunitat educativa en l’actual composició del CEC.
2. Els sectors que han de formar part del CEC.
3. Les fórmules per millorar la representativitat del CEC:
a. Durada dels nomenaments
b. Flexibilització i rotació
4. Altres fórmules de participació a banda de les comissions i subcomissions.
5. Estratègies innovadores per a la dinamització dels debats.
Es proposen com a possibles preguntes guia en la matèria:
1.- Considera que s’ha descrit adequadament el problema? Hi ha aspectes que no s’han tingut en compte i que haurien de ser valorats per l’Administració de la Generalitat? Hi ha altres efectes negatius o positius derivats del marc normatiu vigent que s’estiguin produint actualment que no s’han posat en relleu a la documentació?
2.- S’haurien de preveure altres objectius diferents?
3.- Cal considerar altres alternatives a les proposades? Hi ha efectes de les alternatives esmentades que no s’hagin tingut en compte i que siguin rellevants?
Finalment, per fer els vostres comentaris, teniu dos canals habilitats:
a) Les aportacions a la consulta publicada es poden fer mitjançant el formulari que es publica a l'apartat "Informació relacionada" que podeu fer arribar a l’adreça de correu electrònic: consellescolarcat.ensenyament@gencat.cat, sens perjudici que es puguin fer arribar al Departament d’Ensenyament per altres mitjans admesos en dret.
b) Així mateix podeu dur a terme directament les vostres aportacions mitjançant aquest portal. Per tal de participar-hi, us heu de donar d'alta com a usuaris a "Comentar" o bé a "Registrar"
Compartís