Information about the cookies used on the website
We use cookies on our website to improve the performance and content of the site. The cookies enable us to provide a more individual user experience and social media channels.
" class="part-icon-bars">

Reglament de la Renda Garantida de Ciutadania

Consulta pública prèvia a l’elaboració d’un projecte de decret de desenvolupament de la renda garantida de ciutadania

Phase 1 of 2
Participació 13/11/2018 - 04/12/2018
Process phases
Help

Són debats estructurats al voltant de polítiques públiques per a incorporar les veus de la ciutadania en les decisions del Govern. El Govern adquireix el compromís d’escoltar-les, incorporar-les quan escaigui i explicar a la ciutadania les decisions preses, enriquides amb aquesta participació.

Pots fer les teves aportacions en línia, assistir a sessions presencials o consultar les aportacions d’altres participants.

Close help

About this process

This process belongs to Normativa

L’objectiu del decret és donar compliment al que estableix disposició final primera de la llei 14/2017, del 20 de juliol, de la renda garantida de ciutadania, que en el termini de tres mesos a comptar de l’aprovació de la llei, el govern ha d’iniciar els tràmits de desplegament reglamentari.

 

Aquest projecte anirà dirigit a afavorir la situació de les persones amb menys recursos a Catalunya i, sobretot, arran de l'emergència social que ha comportat la crisi econòmica.

 

Se sotmet a debat públic l’obligatorietat de desenvolupar reglamentàriament la renda garantida de ciutadania.

Objectiu de la consulta


La disposició final primera de la Llei 14/2017, de 20 de juliol, de la renda garantida de ciutadania preveu que el Govern, en el termini de tres mesos a comptar de l’aprovació de la Llei, ha d’iniciar els tràmits de desplegament reglamentari.

 

La renda garantida de ciutadania, regulada per la Llei 14/2017, la defineix com una prestació social de naturalesa econòmica i percepció periòdica que es configura com una prestació garantida de dret subjectiu i que té com a finalitat desenvolupar la promoció de la persona i el seu apoderament i superar les condicions que l’han dut a necessitar aquesta prestació. Es tracta d’un dret subjectiu i consta de dues prestacions: una prestació garantida, no condicionada; i una prestació complementària d’activació i inserció, condicionada al compromís d’elaborar, i, si escau, seguir, un pla d’inclusió social o d’inserció laboral.

 

La renda garantida de ciutadania constitueix la manifestació de diversos principis: del principi d'igualtat entès com l'eliminació de qualsevol discriminació en l'accés a la prestació; del principi d'equitat, atès que el reconeixement i l'aplicació de la prestació es plantegen com a resposta a la situació de necessitat des d'un vessant de redistribució dels recursos i de discriminació positiva; del principi d'apoderament i autonomia de les persones en societat, entès com el conjunt de prestacions econòmiques i de serveis que les enforteixen i els permeten sortir de les situacions de pobresa i de necessitat, que haurien de ser sempre transitòries i no cronificades, i del principi d'universalitat, solidaritat i complementarietat, ja que se'n garanteix l'accés a totes les persones que reuneixen els requisits exigits, constitueix una manifestació de solidaritat i de justícia social i complementa els ingressos dels seus destinataris quan hi ha una situació de carència de mitjans.


La Llei preveu un desplegament reglamentari en algun dels seus aspectes que cal concretar i desenvolupar. Cal concretar aspectes que han d’afavorir a la tramitació i resolució de les sol·licituds que es presentin. D’aquesta forma, el decret que aprovi el reglament pretén definir jurídicament i específicament aquelles qüestions respectes les quals la pròpia Llei ja preveu un desplegament reglamentari, i les que siguin necessàries per concretar el aspectes determinats en la Llei. 



Preguntes per a orientar les aportacions


1.- Considera que s’ha descrit adequadament el problema? Hi ha aspectes que no s’han tingut en compte i que haurien de ser valorats per l’Administració de la Generalitat? Hi ha altres efectes negatius o positius derivats del marc normatiu vigent que s’estiguin produint actualment que no s’han posat en relleu a la documentació? (p.ex., que no s’hagin identificat adequadament els afectats, no s’hagin tingut en compte determinades causes del problema, etc...)

 

2.- S’haurien de preveure altres objectius diferents?

 

3.- Cal considerar altres alternatives a les proposades? Hi ha efectes de les alternatives esmentades que no s’hagin tingut en compte i que siguin rellevants?

 

4.-Quins requisits i condicions mínimes creu que caldria exigir pel reconeixement de les entitats del tercer sector acreditades? 

 

5.- Quins temes de la llei 14/2017 creieu que caldria desenvolupar i que no estiguin expressament recollits a la norma com a obligatoris de desenvolupar??



Who participates - La consulta s’adreça al conjunt de ciutadans i entitats. - Especialment es considera necessari convidar de forma directa a participar a les administracions locals i les entitats del tercer sector, degudament acreditades, a què fa referència l’article 21.1 de la renda garantida de ciutadania.
Department Treball, Afers Socials i Famílies: ocupació
Has summary unit No
Start date November 13, 2018
End date December 04, 2018
Reference: II-PART-2018-11-180

Share link:

Please paste this code in your page:

<script src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/reglamentRGC/embed.js?locale=en"></script>
<noscript><iframe src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/reglamentRGC/embed.html?locale=en" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Statistics

There are no statistics yet.

You need to enable all cookies in order to see this content.

Change cookie settings