La Generalitat de Catalunya —com la majoria de les administracions públiques del nostre entorn— ha dut a terme un esforç considerable durant els darrers quinze anys per tal d’integrar les tecnologies de la informació i la comunicació en les seves relacions amb els ciutadans.
Inicialment, l'afany es va centrar en la incorporació de les possibilitats que ofereix Internet, tant en la capacitat d'oferir informació actualitzada de forma genèrica a tota la població com dades específiques que afecten individualment a un ciutadà. Internet també ha permès que les administracions intercanviïn dades entre si automàticament de forma que els ciutadans, per acreditar un determinat requisit, no hagin d’aportar a una administració certificats emesos per una altra administració i, sobretot, que puguin iniciar i fer el seguiment de qualsevol procediment administratiu sense haver de desplaçar-se.
Posteriorment, amb l'aparició dels mòbils intel·ligents, les tabletes i les aplicacions mòbils, es van multiplicar les opcions per poder consultar dades o tramitar procediments administratius, fins i tot sense necessitat de cap ordinador.
Per poder disposar d’aquests sistemes de relació, la Generalitat de Catalunya s'ha dotat de les infraestructures tècniques, jurídiques i administratives adients, amb un grau d'implantació elevat, i vol assegurar una participació ciutadana continuada amb l’objectiu de garantir que en tot moment realment es cobreixen les necessitats de la ciutadania.
La informació recollida servirà per prioritzar l'evolució de les plataformes tecnològiques que dónen suport als tràmits electrònics.
Compartís