Assemblea Ciutadana pel Clima de Catalunya - Si has rebut una de les 20.000 invitacions, pots inscriure-t'hi aquí
" class="part-icon-bars">

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Fase 2 de 2
Fase final 29/11/2017 - 29/11/2017
Fases del procés

Centre educatiu

22/12/2016 01:00  
En general em sembla una ponència magnífica. També estic molt d'acord amb la idea de crear un cos de directors de centre. Per poder ser director de centre caldria tenir almenys 5 anys d'experiència com a professor o mestre, potser s'hauria de demanar alguna experiència de gestió (coordinador d'etapa o alguna cosa semblant) i un màster d'un o dos anys en direcció i lideratge de centres educatius. El director d'escola hauria de rebre una remuneració salarial d'un 25% superior a la del mestre de més categoria (el catedràtic) sense tenir en compte triennis i altres remuneracions lligades directament als anys de docència. Aquests directors d'escola haurien de ser escollits pel consell escolar del centre. Aquest consell escolar, però, hauria de tenir menor representació dels mestres que hi treballen, per evitar que el director fos un titella dels mestres que ha de dirigir. Des del meu punt de vista, un representant dels mestres i un dels pares seria suficient (a més dels altres representants que els consells ja tenen actualment). Aquest consell escolar hauria de tenir, a més de les actuals, la funció de contractar el director, de controlar la seva gestió, i d'acomiadar-lo si fos necessari. El director per la seva banda, hauria de tenir capacitat de proposar al consell escolar la contracció de mestres d'entre aquells que ha passat les oposicions i pertanyen al cos de mestres de la Generalitat, de proposar promocions professionals (si es compleixen els requisits legals establerts) de mesttres de la seva plantilla, i d'acomiadar mestres que no compleixen les seves funcions a satisfacció del director i del consell. És a dir, proposo que les escoles públiques puguin tenir una gestió quasi privada. La limitació més gran, és que els directors només poden contractar mestres que ja han passat les oposicions (altres limitacions sobre contractació de familiars, etc., també s'haurien d'aprovar per evitar el nepotisme).
Número d'adhesions0

Referència: II-PROP-2016-12-74812

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/74812/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/74812/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0%)

Cap comentari amb vots

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...