L'article parla de la formació inicial del docent. Una companya d'aquest forum deia que no cal treure el que tenim sinó millorar-lo i jo estic totalment d'acord. Per la meva experiència com a mestre he pogut comprobar que en la meva formació inicial faltava una assignatura de psicologia molt més extensa que la que vaig donar. Quan jo estudiava l'assignatura de psicologia era d'un any i penso que és una de les assignatures que haurien d'estar durant tota la carrera. Quan parlo de psicologia, no em refereixo a psicologia general sinó a psicologia educativa. Altres coses que ara que sóc mestre trobo a faltar en la formació inicial, és el fet que l'assignatura de noves tecnologies hauria de ser també durant tota la carrera;hauria d'haver alguna assignatura que parlés extensament de la comunicació docent amb altres agents educatius ( EAP, psicopedagogs, CDIAP...); una assignatura destinada a relació amb les famílies; l'anglès com a segona llengua; pràctiques des del primer any.
He llegit la proposta de formació inicial docent de la generalitat a l'article `` ara és demà´´ hi ha coses que no m'han quedat clar:
- Quan parlem de màsters de quants anys estem parlant?
- Què passa amb la gent que va estudiar en un altre pla d'estudis?
- Què passa amb la llei de perfils que van sortir l'estiu passat?
-Què passarà amb la gent que no es pugui pagar el màster? Hi haurà ajudes econòmiques per aquelles persones que no es poden permetre pagar un màster? O els màsters estaràn més accessibles econòmicament?
En el primer punt de l'article ``d'ara és demà´´ m'ha cridat l'atenció que es diu `` Perquè la feina del docent sigui eficaç, cada vegada més necessita la d'altres professionals de l'educació´´. Els psicolegs o psicopedagogs venen cada 15 dies a les escoles i tenen un munt de casos per atendre. Molts no poden estar un mati o una tarda a les aules perquè s'han de repartir la seva jornada entre tots els casos que tenen, i veuen pinzellades del que els tutors veuen sovint. Són grans professionals i els mestres necessitem de la seva mirada. Segurament hi ha psicolegs o psicopedagogs sense feina perquè no es mira d'ampliar aquesta plantilla per poder donar un servei més diari a les escoles. No sé com funciona la feina en aquest sector, però perquè no ho mirem? A les aules cada vegada més hi ha nens amb necessitats educatives especials o problemes conductuals.
També penso que l'article es centra molt en la formació inicial del docent, que és rellevant, però també s'hauria d'analitzar i millorar altres factors que entren en joc en l'educació també.
1. Relació amb les famílies. Prop
Compartir