Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web
Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.
" class="part-icon-bars">

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Fase 2 de 2
Fase final 29/11/2017 - 29/11/2017
Fases del procés

El professorat

25/01/2017 01:00  
Un model d'escola que no canvïi cada 2 x 3 per culpa del govern ajudaria força. Si hi ha alguna planificació mal feta es pot corretgir simplement l'error. No cal canviar un model sencer per culpa d'un petit error. És essencial ensenyar a entendre el que es llegeix i a qüestionar allò que es llegeix. Han de saber trobar recursos. És més fàcil aprendre a partir de les experiències apreses que no pas memoritzant. Si no s'aplica el que han après, fàcilment ho oblidaran. Els exàmens només serveixen per memoritzar, en canvi les activitats i projectes que es poden proposar als infants es pot veure la capacitat real que tenen de resol·lució (on han trobat la informació, en quines referències s'han basat per defensar el seu argument...). Cal tenir en compte també som una població on les matemàtiques costen d'entendre. És molt més senzill entendre-les si comencem a aplicar les mates abstractes des de ben petits, ja que ajudem a desenvolupar aquest pensament i facilitem l'aprenentatge. Avui dia, se'ls ensenya matemàtiques amb coses concretes i tangibles (exemple: pomes), extraient aquest component abstracte i dificultant el propi aprenentatge, ja que al tractar-se d'aquesta manera, sembla que cada cosa sigui un cas apart, en comptes de versions diferents del mateix. Per això sol costar tant les equacions durant la secundària, perquè la x és abstracta i no tenen costum de treballar-hi. És fàcil d'aplicar-ho per exemple: en les restes apliquem el que han après en les sumes. Podem posar les incògnites i preguntar: "4-2=? → 2+?=4 quan hem de sumar a 2 perquè ens dóni 4?" és una manera d'iniciar-se en el concepte abstracte que els nens tenen més facilitat d'entendre de petits que de grans. Educar tenint en compte el que ens envolta, potenciar el treball col·laboratiu real, no el que fa un grup i després cadascú fa un treball individual. Hi han persones que saben més d'un tema que d'un altre, i això és una realitat. S'ha de proporcionar als alumnes la capacitat de poder parlar sense por amb aquestes persones, demanar ajuda si la necessiten. Però sense que els hi donem tot fet. En resum ensenyar-los a espavilar-se i a comunicar-se entre ells. No ens hem d'oblidar tampoc de l'educació emocional. Aquest tipus d'educació farà sorgir conflictes i és molt important dedicar un temps a sol·lucionar aquest tipus de conflicte. Per la meva experiència, si els infants estan distrets pensant en el conflicte, no són capaços de treure tot el potencial que poden donar durant el treball. No es pot treballar bé si tothom no està satisfet amb el que fa. A més a més, la disposició de les taules no hauria de
Número d'adhesions0

Referència: II-PROP-2017-01-74868

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/74868/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/74868/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0%)

Cap comentari amb vots

Carregant els comentaris ...

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...

Cal que habilitis totes les galetes per veure aquest contingut.

Canviar la configuració de les galetes