Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web
Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.
" class="part-icon-bars">

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Fase 2 de 2
Fase final 29/11/2017 - 29/11/2017
Fases del procés

El professorat

21/02/2017 01:00  
Quines competències hauria de tenir qualsevol educador? Els professors de qualsevol nivell educatiu (des de l’educació infantil fins a la universitat) han de ser facilitadors de l’aprenentatge. Per això han de desenvolupar competències transversals a més a més de les competències específiques de la matèria acadèmica que ensenyen. Per competències transversals ens referim a les competències que no són d'una matèria específica i es poden aplicar a una àmplia gamma d'aspectes: continguts a ensenyar, mètode pedagògic, gestió de grups, les relacions del dia a dia amb els alumnes com a individus i com grup, amb els col·legues, amb les famílies i amb altres actors. Però a més a més, haurien de crear consciència i sensibilitat cap a les qüestions dels drets humans, la democràcia i l'Estat de Dret, com a eixos transversals essencials per a la formació dels nostres infants i joves.. És per això que, quan s'intenta determinar "què?", "per què?" i "com?" en el disseny d'aprenentatge dels mestres, la qüestió dels valors no es pot eludir. Junts, valors, actituds, habilitats i coneixements, implícits i explícits, amb accions específiques aplicades en situacions reals, constitueixen l'entorn de la competència que permet establir l'ethos democràtic en una relació d'aprenentatge. Per acabar voldria insistir en el que deia el Josep Maria el 07 de febrer de 2017 “els mestres de mestres han de ser experts en l'estil socràtic d'ensenyament i peripatètic d'acompanyament que després voldrem que practiquin els seus deixebles. I si a cada petita escola se li demana que sigui estricta complidora d'un projecte i als mestres, que treballin en equip, no veig perquè els mestres de mestres no haurien de donar exemple. I si volem que l'escola sigui més interdisciplinar, no seria bon model que les Facultats fossin tan cartesianament departamentades. Llibertat de càtedra no vol dir autisme docent”.
Número d'adhesions0

Referència: II-PROP-2017-02-74881

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/74881/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/74881/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0%)

Cap comentari amb vots

Carregant els comentaris ...

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...

Cal que habilitis totes les galetes per veure aquest contingut.

Canviar la configuració de les galetes