Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web
Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.
" class="part-icon-bars">

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Fase 2 de 2
Fase final 29/11/2017 - 29/11/2017
Fases del procés

L'alumnat

30/11/2016 01:00  
Per començar dir que m'agrada molt que s'estableix aquest procés de debat de l'educació. Pel que fa a què entenem per educar dir que penso que moltes persones entenen que el professorat s'ha de limitar a ensenyar o impartir una matèria. Tot i que no estic a favor de què l'educació quedi relegada al que es fa dins de les isntitucions educatives (penso que les famílies hi tenen un paper molt rellevant i no haurien de delegar). Crec que la visió d'entendre l'educació en sentit global se n'hauria de reflexionar als claustres, lògicament hi ha persones que, pel fet d'estar desencantades per diverses raons, consideraran que aquest debat és estèril però jo no ho veig així. Pel que fa a la tecnologia, jo sóc una mica escèptica, crec que s'han d'incorporar novetats però amb moderació, sovint tinc la sensació que el món educatiu és un camp d'experimentació a on es fan proves, alguns de més exitoses i altres de no tant, crec que l'educació ha d'avançar però no ha d'estar subjecta a les modes (no és com la roba, aquest any tothom s'ha de comprar una camisa d'aquest color i l'any que ve està de moda un altre color) això dóna sensació d'inestabilitat i d'anar a la deriva i dóna poca credibiltiat als cursos de formació destinats a utilitzar les eines noves (atenció, no dic que no hi hagi d'haver cursos de formació d'eines però no com si diguessim promoure una eina i després veure que té poc recorregut). El mateix opino d'algunes instal.lacions o suports físics, per exemple les pissarres digitals. Jo treballo a secundària en un centre a on fem servir l'1 x1, jo crec que aquest recurs ben emprat és molt profitós però per exemple les pissarres digitals a secundària crec que van costar molts diners i no s'utilitzen, per què crec que no fa falta, a més, per simplement projectar, una pissarra blanca normal és molt més econòmica i aquests recursos es poden destinar a una millor finalitat (cal considerar que les pissarres perden qualitat amb el temps i a més és impràctic projectar en una i escriure en l'altra-pq no es pot escriure igual de clar i ràpid en la digital), cal tenir en compte que les inversions no han de ser només en materials nous sinó en manteniment (el manteniment és molt important i de vegades, potser no s'ha tingut prou en compte, per què sembla que fa il.lusió estrenar materials nous). Pel que fa al fet que els alumnes aprenen per imitació totalment d'acord, tant poden aprendre coses bones o hàbits bons com no tant bons. Si tots tinguessim clar que volem una escola que EDUQUI (no que ensenyi) hauríem de tenir clar que quan entrem a l'aula som observats i imitats i tenim
Número d'adhesions0

Referència: II-PROP-2016-11-75127

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/75127/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/75127/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0%)

Cap comentari amb vots

Carregant els comentaris ...

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...

Cal que habilitis totes les galetes per veure aquest contingut.

Canviar la configuració de les galetes