Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web
Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.
" class="part-icon-bars">

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Fase 2 de 2
Fase final 29/11/2017 - 29/11/2017
Fases del procés

L'alumnat

02/03/2017 01:00  
Hola, sóc Ruth Pardo, alumna del cicle superior d'Animació Sociocultural i Turística. Vull començar exposant que pel que observo avui en dia, els nens continuen sen educats mitjançant deures, deures i més deures, cosa que els hi treu molt de temps, tan a ells com als pares, per poder fer altres activitats com ara relacionar-se amb els amics o alguna extraescolar que també els hi aporti alguna eina educativa fora de l'escola. Penso que a part de només centrar-se en feina feta a casa i estar a classe escoltant al/la professor/a, ens hauríem de centrar més en transmetre valors als estudiants i així estalviar males actituds que poden influir en el seu futur. En això últim també és important l'actitud dels pares, ja que el que es transmet a casa es duu a l'escola. Sí que el/la professor/a forma part en l’educació, però la seva verdadera tasca és transmetre coneixement i la dels pares transmetre els valors. Per una altra banda, l'educació està centrada en una nota, som un número, un número que en realitat no diu res d'un mateix, ja que, per més que es tregui més o menys nota, en un treball o examen, lo important son les competències de la persona i comprovar si a l'hora de la veritat té les aptituds suficients per desenvolupar tasques en el seu futur lloc de treball. També, es contempla la necessitat de memoritzar tot allò que es pot dies abans de l'examen i quan arriba el moment apareix la “bulímia estudiantil”. Aquell fet de seure a la cadira i començar a vomitar tot allò que s'ha "après" per a després oblidar-ho. Un altre aspecte a destacar és el esbroncar a l'estudiant si no fa bé una determinada tasca. Lo correcte seria explicar de bones maneres el que ha fet malament, intentar que ho entengui i motivar-lo per què vegi la confiança que tens en ell/a de que a la pròxima ho pot fer millor, i encara que això no sigui així, recordar-li lo bo que és en la seva assignatura preferida. Pel que fa el tema de les tecnologies i xarxes socials, em sembla un tema interessant i innovador. Es podria treure profit per l'aprenentatge, ja que la xarxa disposa de moltíssima informació. Respecte a les xarxes socials s'ha de controlar per a que es fan servir. Si se'ls hi dona bon ús poden sorgir activitats que poden servir per l'aprenentatge, com entrar en algun debat d’un grup de Facebook amb alguna temàtica que els transmeti alguna cosa constructiva. Moltes gràcies per la vostra atenció, Ruth
Número d'adhesions0

Referència: II-PROP-2017-03-75150

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/75150/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/75150/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0%)

Cap comentari amb vots

Carregant els comentaris ...

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...

Cal que habilitis totes les galetes per veure aquest contingut.

Canviar la configuració de les galetes