Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Els pilars del sistema educatiu

Avatar: José Antonio José Antonio
Jornades del Consell Escolar de Catalunya. “ARA ÉS DEMÀ” . A Fundesplai hem obert un procés intern de reflexió sobre la temàtica i les qüestions plantejades per les cinc Ponències presentades per Consell Escolar de Catalunya (C.E.C.), que pretenen pensar i expressar amb llibertat com imaginem i quin futur volem per l’Educació a Catalunya. Som conscients de l’impacte que aquests tipus de Jornades del C.E.C. han tingut en el sistema en el passat i del que pot tenir aquesta nova iniciativa. La primera Jornada, celebrada el passat dissabte, 14 de gener, ens ha permès trepitjar a terra: fer una anàlisi comparada entre el sistema educatiu d’Estònia i el de Catalunya , amb les seves similituds i profundes diferències, i analitzar experiències concretes de centres escolars i d’altres institucions educatives. Volem destacar algunes de les idees que des de Fundesplai reivindiquem en el futur sistema educatiu, propostes que encara veiem més clares a partir del que hem viscut en aquesta primera jornada de debat: - El debat “Ara és demà” és un espai idoni per situar l’educació en el lleure al lloc que li pertoca. Com a Estònia hem de garantir que l’accés al lleure educatiu sigui possible per a tots els infants i joves de Catalunya. - Els valors, les habilitats per a la vida, els aprenentatges de la pedagogia de la vida quotidiana, tot plegat conformen l’educació en el temps de lleure, que esdevé en educació per a la ciutadania, imprescindible pel desenvolupament integral dels infants i joves. No podem oblidar que l’educació en el lleure és un tema de dret i que està reconeguda tant a la llei d’Infància com a la d’Educació, per tant, no podem dubtar, ha de ser reconeguda com l’educació escolar i interactuar degudament. - Cal assegurar el treballs entre els diferents agents educatius que hi intervenen en els diferents espais educatius: escola, lleure, centres esportius, culturals, etc. Només sumant esforços i voluntats, somnis i realitats, de tots els agents de l’educació ens en podrem sortir. - Un altre espai educatiu que pensem imprescindible i que l’exposició del sistema educatiu d’Estònia va posar en evidència, és l’educació a la petita infància, 18 mesos a 6 anys. Està clar que hem d’avançar, potenciar i universalitzar aquesta etapa de l’educació per la qual cal apostar, fent una inversió important. És una etapa cabdal per l’èxit educatiu en el futur. Seguirem amb cura i tot l’interès possible, aquests debats que ens fan concloure com, malgrat les limitacions constatades, l’escola catalana té la mirada posada en el futur; no ha perdut el sentit de la re
Comentari

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir