Vés al contingut principal
Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web

Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.

Mostra el text original Advertència: Pot ser que el contingut sigui traduït automàticament i no sigui 100% acurat.

Els pilars del sistema educatiu

Avatar: Vicent Vicent
He llegit les conclusions de la subcomissió del Consell Escolar de Catalunya per aquesta ponència i, al meu entendre hi ha dos aspectes que coixegen obertament. D'una banda, dir que "Quant a l’anglès, el sistema educatiu ha de dotar-se dels recursos pertinents per assegurar-ne la competència al llarg de l’itinerari formatiu de cada persona." em sembla no sortir del bucle en què ens trobem. Mentrestant no hi hagi un canvi metodològic en l'ensenyament-aprenentatge d'aquesta llengua a l'escola, acompanyat d'un veritable canvi de costums en el consum audiovisual, continuarem on som. En tot cas, si quan es diu "recursos" es vol dir "pressupost", haurà de tractar-se del pressupost indispensable per canviar a una metodologia d'ensenyament d'una llengua estrangera, que implica grups reduïts i, doncs, augment de personal docent. Per una altra banda, les conclusions sobre l'entorn digital són molt pobres, com si encara tinguessin un punt de vista 1.0. Fan falta aportacions fonamentades sobre la inclusió del món digital en l'educació. Hi ha una revolució pendent en aquest sentit i les tecnologies potser encara no són un pilar del sistema educatiu, però veure-les només com un recurs didàctic. Que el sistema educatiu ha d'ensenyar com fer-les servir és més peremptori que molts altres continguts curriculars obsolets.
Comentari