Ajuda
Son debats estructuradi sus politiques publiques entà incorporar es votzes dera ciutadania enes decisions deth Govèrn. Eth Govèrn aquerís eth compromís d’escotar-les, incorporar-les quan sigue procedent e explicar entara ciutadania es decisions prenudes, enriquides damb aguesta participacion.
Podetz hèr es vòstes aportacions en linha, assistir a sessions presenciaus o consultar es aportacions d’auti participaires.
Fases del procés
Er aguesta fasa er organ promotor dera consulta publica hè ua analisi conjunta des aportacions arrecebudes e n'avalore era sua incorporacion eth çò de contengut dera nòrma a desvolopar.
Consulta pública prèvia sobre l'elaboració de l'Avantprojecte de Llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya
Consulta pública prèvia sobre l'elaboració de l'Avantprojecte de Llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya
Quant a aquest procés
Contingut de la iniciativa i aspectes principals
L’article 36.2 de la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern, determina que la tramitació d’un projecte de llei requereix l’acord previ del Govern sobre l’oportunitat de la iniciativa i s’inicia a proposta del departament o els departaments interessats, als quals correspon d’elaborar l’avantprojecte de llei corresponent.
L’Acord del Govern de 25 d’abril de 2017, relatiu a l’oportunitat de les iniciatives legislatives del Govern i a la seva consulta pública determina que l’acord previ del Govern sobre l’oportunitat d’elaborar un avantprojecte de llei ha de contenir una memòria preliminar, i n’estableix el contingut.
Per això s'ha proposat al Govern l’aprovació de la memòria preliminar de l’Avantprojecte de llei de patrimoni de la Generalitat.
Objectius de la iniciativa
a) Definir els principis de gestió del patrimoni de la Generalitat: diferenciant els béns de domini públic dels patrimonials, garanteixin l’eficiència en la seva gestió i permetin la rendibilitat de la seva explotació conjunta.
b) Configurar un règim competencial que permeti dissenyar i executar una política patrimonial comuna de la Generalitat: diferenciant el Govern, el conseller competent, la Direcció General de Patrimoni i les entitats del sector públic de l’Administració de la Generalitat.
c) Regular tots els procediments d’instruments d’adquisició o gestió: mitjançant una regulació completa en un text normatiu que eviti haver de recórrer a d’altres disposicions.
d) Delimitar els marges de discrecionalitat administrativa: incorporant controls d’oportunitat en cost/benefici en determinats procediments
e) Regular l’inventari patrimonial de la Generalitat: incorporant en aquest els béns assignats, adscrits o propis als Departament, els béns immaterials i l’inventari de les entitats del sector públic de l’Administració de la Generalitat amb excepció d'aquells que hagin estat adquirits pels organismes públics amb el propòsit de retornar-los al tràfic jurídic patrimonial d'acord amb els seus fins peculiars.
f) Desenvolupar dels principis de racionalització i eficiència aprovats del patrimoni de la Generalitat: mitjançant la configuració d’instruments i mecanismes que hi donin cobertura legal suficient.
g) Incorporar a la Llei instruments de gestió del patrimoni empresarial: definint les competències per la gestió d’aquest patrimoni i articular els procediments d’adquisició, alienació, administració de títols.
h) Delimitar els criteris per els quals es puguin comprar títols de societats en les quals la participació de la Generalitat sigui merament econòmica: aplicant en relació a aquestes els mateixos criteris definits per la legislació de subvencions amb publicitat i concurrència o exigint un informe d’impacte econòmic i social en relació als mateixos.
i) Regular el contingut dels béns immaterials: definint-los i incorporant-los a l’inventari general del patrimoni, per permetre’n una defensa més efectiva del seu contingut que reverteixi en el propi patrimoni de la Generalitat.
j) Regular el procediment d’adquisició mitjançant herència i de forma singular les herències intestades: articulant els aspectes essencials del procediment, sens perjudici del seu posterior desenvolupament reglamentari.
k) Precisar les determinacions vinculades amb la legislació bàsica de contractes: diferenciant les concessions de la Llei de contractes, de les concessions de domini de la legislació de patrimoni o incorporant les prohibicions de contractar adequades a la legislació de patrimoni.
l) Delimitar el règim jurídic del béns mobles culturals del règim jurídic dels patrimonials: que eviti conflictes o dubtes interpretatius en relació als dos règims jurídics.
m) Configurar les relacions interadministratives: concretant la relació entre la legislació patrimonial i la urbanística i als instruments de planificació patrimonial.
Objectiu de la consulta
La reforma global de la legislació de patrimoni que es planteja en aquest Avantprojecte normatiu pretén configurar un corpus normatiu complet en matèria de patrimoni de la Generalitat de Catalunya que atorgui major seguretat jurídica a tots els operadors fins ara dispers en un conglomerat de normes administratives. Adequant la Llei al marc competencial delimitat per l’Estatut i la legislació bàsica estatal, però també:
- Configurant un model de gestió sota paràmetres de rendibilitat dels immobles de la Generalitat basat amb els principis racionalització i optimització per aconseguir una gestió més eficient del patrimoni immobiliari i singularment dels regulació integral des del punt de vista patrimonial seus edificis administratius.
- Articulant una regulació integral del Patrimoni de la Generalitat, composat pel patrimoni de la seva administració general i del seu sector públic, incorporant les especificitats de règim jurídic i de coordinació administrativa adients.
Grups als quals s'adreça la consulta
Al conjunt del sector públic de la Generalitat de Catalunya i les entitats vinculades o participades per l’Administració de la Generalitat o per les entitats del seu sector públic, en què, directament o indirectament, la Generalitat disposa de drets de vot en el seu òrgan de govern superior o participació en el seu capital social. Totes elles inscrites al Registre del sector públic de la Generalitat de Catalunya de conformitat amb l’ORDRE ECO/22/2015, de 26 de gener.
Debat obert
Per tal de facilitat l'accés i afavorir la participació en aquesta consulta, us oferim alguns elements per al debat:
- Creieu que hi ha aspectes que s'han de valorar i no apareixen al document de la consulta?
- Creieu que hi ha altres efectes positius o negatius derivats del marc normatiu actual i que no s'han posat en relleu en l'explicació?
- Creieu que hi ha algun aspecte dels indicats que resulta prioritari?
Finalment, per fer els vostres comentaris, teniu dos canals habilitats:
Compartís