Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web
Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.
" class="part-icon-bars">

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Procés participatiu Ara és demà, sobre el futur de l'educació a Catalunya

Fase 2 de 2
Fase final 29/11/2017 - 29/11/2017
Fases del procés

El professorat

25/01/2017 01:00  
Penso que és molt positiu que ens plantegem determinats aspectes relacionats amb el professorat perquè la societat canvia, les famílies canvien, les necessitats dels joves d’avui en dia també, per tant, és necessari un nou perfil professional per a tots aquests canvis. És necessari una formació més enfocada als treball en valors per intentar difondre aquests valors que la societat actual està perdent (respecte, solidaritat...) i també basats en una bona fonamentació psicològica, ja que molts cops em trobo com a tutor de Primària que sóc, que haig de fer de psicòleg per a les famílies i per als propis alumnes perquè estan immersos en situacions i problemes els quals et demanen consell i ajuda. Tanmateix, és important que es vagin formant i informant dels últims avenços, canvis de normativa i nous coneixements, especialment, tecnològics per encaminar a l’alumnat d’aquests docents cap a una educació amb visió de futur. Pel que fa a la formació inicial, crec que hi ha una manca important des de les Universitats en la preparació dels docents com a tutors/es, almenys en l’Educació Primària. En els actuals graus hi ha molts crèdits dedicats a l’ensenyament i aprenentatge de les Ciències Social, Naturals, Matemàtiques, Llengües.... que està molt bé, però des del meu punt de vista, un docent primer a d’ensenyar als seus alumnes ha ser persones, gestionar el grup i els conflictes, ensenyar a aprendre dels errors, adquirir valors i després els ensenyarà la resta de coneixements, aquesta gran tasca la desenvolupen majoritàriament els tutors i les tutores, tot i que també ho haurien de fer els altres mestres d’altres matèries... per aquest motiu, en les Universitats hi ha, de moment, pocs o no hi ha cap crèdit al grau dedicat a aquest àmbit de formació en tutoria. A més a més, una bona preparació en coaching sigui una eina útil per aplicar en el nostre dia a dia amb les famílies. Com a formació permanent és clau anar formant-se en aquelles innovacions pedagògiques i en qualsevol altre formació que en ajudi a ser millor professional. En relació a la carrera docent, l’article proposa un canvi molt radical en relació a la figura del docent, que possiblement, estaríem molt més preparats i amb una experiència prèvia força important abans d’exercir com a docent, i possiblement, faria de filtre de tots aquells que han estudiat educació perquè és una branca fàcil amb unes condicions laborals i econòmiques prou bones... però la quantitat de recursos que s’han d’invertir per fer això possible són moltíssims i no ho veig tan viable. Però sí que veig la necessitat de tenir una mentoria en un i
Número d'adhesions0

Referència: II-PROP-2017-01-74866

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/74866/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://preproduccio.participa.gencat.cat/processes/ara-es-dema/f/2174/proposals/74866/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0%)

Cap comentari amb vots

Carregant els comentaris ...

Deixa el teu comentari

Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.

Carregant els comentaris ...

Cal que habilitis totes les galetes per veure aquest contingut.

Canviar la configuració de les galetes