1. Antecedents
El 2023 la Gerència de Serveis Comuns va endegar el projecte de Pressupostos participatius amb la voluntat d’implicar i fer protagonistes els residents del DA en la decisió sobre l’objecte d’una part del pressupost de la Gerència.
La valoració que se’n fa en termes generals és positiva i es vol donar continuïtat al projecte durant l’any 2024.
2. Objectius
L’objectiu general que persegueix aquest procés participatiu és implicar i fer protagonistes els residents del DA en la decisió sobre l’objecte d’una part del pressupost de la Gerència. I, per aconseguir-ho, es plantegen els objectius específics següents:
1.Integrar el personal resident del DA en la codecisió d’actuacions.
2.Fomentar la reflexió entre el personal resident del DA sobre les necessitats comunes.
3.Conèixer les necessitats i opinions del personal resident del DA.
Els objectius específics són:
1. Recollir les propostes de les persones que treballen al DA
2. Recopilar propostes accions de millora de l’espai físic
3. Recopilar propostes per millorar els serveis que gestiona la Gerència
3. Principis que regiran el procés
El procés participatiu es regirà pels principis de transparència, publicitat, claredat, accés a la informació, neutralitat institucional, primacia de l’interès col·lectiu, diversitat, igualtat i no discriminació, inclusió, eficàcia, protecció de les dades de caràcter personal i retiment de comptes.
5. Pressupost destinat al procés
La Gerència posa a disposició del procés de pressupostos participatius un import màxim de 90.000,00 euros per a l’execució de les propostes que s’escullin entre les que presentin les persones que hi participin.
Aquesta partida es distribuirà segons els criteris següents:
• 40.000 euros per executar propostes que afectin l’organització i funcionament intern del DA, amb una incidència directa en el personal intern, en relació amb despeses corrents de béns i serveis (capítol 2 del pressupost de despeses).
• 50.000 euros per executar propostes que afectin l’organització i funcionament intern del DA, amb una incidència directa en el personal intern, en relació amb despeses d’inversions reals (capítol 6 del pressupost de despeses).
Aquesta distribució és orientativa i la Comissió de Coordinació pot prendre la decisió de variar-la en funció de les propostes guanyadores.
Compartir